S
Siddyy
Har aldrig fått riktig kläm på detta: vad är skillnaden mellan öppna och sluta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste säga att jag har svårt att se om det är öppna eller sluta när den rids på diagonalen, som man jämt ser på tv:n. Baken borde väl komma lite först då, men jag tycker alltid det ser ut som att det är öppna de gör när de gör sluta..?
ok, jag förstår hur ni menar, men med det tankesättet att man från en vägg börjar eller slutar en volt så skulle ju hästen i båda rörelserna vara ställd i rörelseriktningen? Skulle behöva rita någonstans för att förklara mitt tankesätt, men vet inte hur man lägger in paint-bilder.:P
Hittade den här filmsnutten.
Ryttaren rider först vänster öppna och rider sen in på en volt och rider ut i en sluta.
http://www.youtube.com/watch?v=pBXmtRbox4w
Ser du skillnaden?
Då är det ingenting på just den delen jag har missförstått i alla fall, för det är precis så som jag tänkt mig, men när det kommer till sluta på diagonalen, så fortsätter man ju inte sidledes på det sättet man såg ryttaren i filmen rida på rakt spår, med bakbenen på innerspåret..? Utan som Ironwill visade slutan på diagonalen, så är frambenen än aning före?
(Ursäkta Ts, att jag kapar tråden lite med mina frågor, men hoppas att du också kanske kan få mer klarhet av svaren sen!
jo, det är så jag tänkt mig, men det verkar ju inte vara så det ser ut? För bakdelen verkar ju bara vara på innerspåret om det är en förvänd sluta?
Ursäkta att jag säkert bara krånglar till det, men jag vill så gärna få lite klarhet i det här!
En sluta på diagonalen är samma sak som en sluta längs långsidan.
Man kan säga att man rider längs en påhittad ridhusvägg på diagonalen
Ja, jag vet. Men om man nu ska rida sluta på diagonalen såsom man gör på spåret, varför går då inte bakbenen på innerspåret?