Öppna senskydd med plastutsida och utbytbara remmar!

mackan

Trådstartare
...var finns såna skydd, om de överhuvudtaget finns i dag? Dvs såna var oerhört populära och i princip standard, säg för ca 15 år sedan när jag låg i och tävlade som mest... dock verkar de ha försvunnit från marknaden idag, antar att det finns nån anledning men skulle isåfall gärna veta varför, jag tyckte skydden funkade bra, var lätta att spola av, bra passform, och smart gjorda i det att remmar kunde bytas ut osv.... har nångon sådana i dag, dvs finns de? Hoppas folk förstår vilka det är jag pratar om....! :bow:

Sv: Öppna senskydd med plastutsida och utbytbara remmar!

jag har ett par sånna,,,jag fick med dom med hästen och de är ganska gamla men funkar utmärkt som slit och släng skydd

Jag har tyvärr bara ett par bakbenskydd kvar av märket Gera....

Annars tycker jag du skulle kunna pröva Jacsons Strongh Light, titta hos Eriks hästshopp....också bara att spola och hänga på tork och dom har utbytbara remmar...

Har inte Börjes ett par såna vita ungefär? Om det är sådana som du tänker på, annars tror jag faktiskt att FinnTack tillverar senskydd av den typen fortfarande.

Själv är jag faktiskt inte så förtjust i den typen av skydd, visserligen var de användbara och praktiska, men ändå tycker jag nog att de skydd som finns idag är minst lika bra.
Visserligen var det kanske bra med utbytbara remmar o s v, de hade ju högre livslängd än vad skydden idag har skulle jag tro (resåren brukar ju bli utsliten efter ett tag), men det beror väl främst på kvalitén kanske...

Just det ja, funderat faktiskt på om jag skrev fel (FinnTack), när det egentligen skulle vara Racing Tack.

Låter som det är några likande som dessa du menar?? :confused: Finns ju flera modeller av skydd som dessa... plast på utsidan och remmarna går att byta...
http://www.equalityline.se/hi-bilder/ve102s.jpg
ve102s.jpg

Jag har sånna som slit o släng skydd, kostade 200:- på Granngården..
3321_2004-10-04%2015.45.18.JPG

Vad jag har hört när min närmaste ridsportaffäår sålde ut sådana skydd så sa dom att dom ofta gav skavsår och var inget för känsliga hästar.

Banden skulle alltså ge skavsår och var inte bra för ett par hästben :cool:

Skavsår???

Materialet är ju exakt detsamma som används i bl.a. sadelgjordar som just motverkar skavsår....

jag har sånna...köpte mina hos min sadelmakare. Men har även sett dom på My O*e
Om det är sånna i typ neopren som inte är form gjutna... fattar du va jag menar?? ;)

Ja precis! Har aldrig haft nåt problem med skavsår vi pratar nog inte samma typ isåfall som jag och palle talar om :)

Gekås i Ullared har sådana för typ 80:-!! :banana: Fanns tyvärr inte i full när jag var där. Men det är ju möjligt att de har fått in nu.
Hade ett par gera för ca 15år sedan som jag tyckte var helt ok.

Som Centaur skrev så heter det Racing Tack och är från början ett par travskydd och finns forfarande att få tag på om man letar. Jag hittade in nån butik på nätet som sålde framför allt travarutrustning. Tyvärr minns jag inte butiken namn.

Dom där som det står Olympus på är ganska billiga har jag för mig... 200-250? Tror att dom kommer från Källqvists och säljs på bla granngården.

palle skrev:
Skavsår???

Materialet är ju exakt detsamma som används i bl.a. sadelgjordar som just motverkar skavsår....

Fråga inte mig, det var inte jag som sa det ;)

Börjes har dom.

H**ks har också sånna i märket F.T.E. Har faktiskt tänkt att köpa sånna eftersom jag är så evinerligt trött på Eskadronskydden som verkligen alla har...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 698
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 897
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har... 2
Svar
31
· Visningar
5 509
Senast: Alexandra_W
·
S
Avel Skulle vilja få till en diskussion om hur ni andra hobbyavlare tänker, dvs ni som har runt 1-4 ston (det får man väl ändå kalla...
Svar
19
· Visningar
1 955
Senast: sydney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden