Öppna länken i nytt fönster?

S

Spider84

På min hemsida inne under länkar ( http://medlem.spray.se/hoppaner ) så öppnas länkarna på själva hemsidan. Jag hade velat att de öppnades i ett nytt eget fönster. Det är säkert skit lätt att koda, men hur gör man?
 
inuti a-taggen skriver du target="new"
exempel:
<a href="länkadressen" target="new">texten som syns på sidan</a>

du kan egentligen skriva vad som helst istället för "new", det är bara ett namn på det nya fönstret. På så sätt kan du öppna ett nytt fönster för första länken, men när man klickar på andra länkar (i det första fönstret) så ändras innehållet i det andra fönstret istället för att öppna ytterligare ett nytt fönster.

En del ord med _ före är speciella 'jtml-ord' och får speciell betydelse, skriver du tex "_new" så ska du få ett nytt fönster varje gång.
 
Hittade det ute på en annan sida och där skrev de target="_blank"
Så jag tog det, men då vet jag hur det funkar. Tack! :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 255
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 438
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Till och från har jag funderat lite över varför jag skriver här egentligen. Vad är poängen? Jag skulle ju lika gärna kunna skriva i ett...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp