öppna i dressyr och western. Olika rörelser?

Sv: öppna i dressyr och western. Olika rörelser?

Jag är helt övertygad om att det måste röra sig om en ren sammanblandning. Kanske är det reportern som uppfattat fel. För öppna och sluta är precis detsamma i western som i vanlig dressyrridning. Däremot ingår rörelserna aldrig (vad jag har upplevt) i någon tävlingsgren

Ja det är så jag tolkat det också, för alla som svarat här säger ju att de ridit öppna på det vanliga sättet. En felskrivning av reportern förmodligen. (De kanske ska korrekturläsa bättre?)

Tussemaja skrev:
Jag är helt övertygad om att det måste röra sig om en ren sammanblandning. Kanske är det reportern som uppfattat fel. För öppna och sluta är precis detsamma i western som i vanlig dressyrridning. Däremot ingår rörelserna aldrig (vad jag har upplevt) i någon tävlingsgren

Det kanske inte förekommer så ofta men rörelserna kan mycket väl dyka upp i W. Horsemanshipklassen , där både öppna och skänkelvikning finns med om dommaren så önskar. För övrigt är detta utmärkta övningar för att träna sin häst att kunna flytta så väl bakdel som framdel, bra att kunna flytta var del för sig ex. när du ska igenom en grind eller ska sidepassa i vinkel.:banana:

Mia L skrev:
Det kanske inte förekommer så ofta men rörelserna kan mycket väl dyka upp i W. Horsemanshipklassen , där både öppna och skänkelvikning finns med om dommaren så önskar. För övrigt är detta utmärkta övningar för att träna sin häst att kunna flytta så väl bakdel som framdel, bra att kunna flytta var del för sig ex. när du ska igenom en grind eller ska sidepassa i vinkel.:banana:

Visst är det så, men speciellt slutan är ju JÄTTE viktig för galoppen på hästen, med en sluta så hjläper man hästen att stärka sig själv för en bättre galopp och sedan också för galoppombyterna... så träningsmässigt är slutan otroligt viktig, i alla fall englig mig! :)

real_cowgirl skrev:
Visst är det så, men speciellt slutan är ju JÄTTE viktig för galoppen på hästen, med en sluta så hjläper man hästen att stärka sig själv för en bättre galopp och sedan också för galoppombyterna... så träningsmässigt är slutan otroligt viktig, i alla fall englig mig! :)

Håller med dig, alla mjukgörande övningar är viktiga om man vill lyckas på tävlingsbanan. Svårighetsgraden på mönstrena ökar ju för varje år. :bow:

Liknande trådar

Ridning Stanna upp, och läs igenom citatet en gång till... Fortsätt sedan att läsa. Stanna upp, och läs igenom detta citat en gång...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: lkn02001
·
Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka