Öppna förskolan?

Sv: Öppna förskolan?

Visst är det otroligt! Folk är faktiskt rätt trevliga, för det mesta;)

Jag var mycket på ÖF när mina var små. Det var räddningen för förståndet iblan med tre små tätt. Personalen var väldigt hjälpsamma och tog hand om något av barnen. Pappan var där nån gång när han var hemma, men han pallade inte allt barnprat... Men det är nog fler pappor nu för tiden. (Min minsting är 16 nu)

Jag är kass på att söka :o
Men jag tror att jag ska försöka kmma mig för att ringa kommunen eller något istället.

Vi har en jättebra förskollärare som välkomnar alla och presenterar alla för varandra.

Först har vi lite sång. Vi har en speciell tid för barn under 7 månader. Barn under 10 månader osv. Alla barn tycker att sången är mysig! Även de minsta. Vi började när sonen var 11 veckor ungefär.

Vad bra att ni har så många steg, vi har bara babyöppet för barn 0-1 år. Men på en 3månaders och en 1åring är det ju rätt stor skillnad :)

Örnsköldsvik (eller Övik) men det borde väl stå under det rätta och inte förkortningen.
Men som sagt jag är pinsam på att söka :D

Kommunen verkar inte ha en ÖF, den verkar vara nerlagd (?) och jag hittade ingen på kyrkans hemsida heller... men ringa till kommunen kan ju vara en idé, om inte annat finns det kanske hos grannkommunen!

På "vår" öppnaförskola är det babycafé varje torsdag, där är alla barn upp till ett år välkomna. Då är det sångstund först och sedan är det fika. Så är inget avancerat, meste en chans för föräldrarna att få träffa andra och prata lite. Vill man så brukar det finnas chans att pyssla lite. Vi har gjort hand och fotavtryck och en namnlapp att sätta upp i taket bland de andra barnen som också gått på öppnaförskolan. Vi gick det första gången när Ronja var tre månader tror jag. Jag kände ingen när vi gick dit första gången, men man blir väl omhändertagen. :)

Senast ändrad:

Var inte bara det att jag var usel på att leta alltså, alltid något :D
Men jag undrar om dom inte kallar det för något annat,
hrm, nåja jag ringer på måndag så får jag väl svar.
Tack för försöket! :bow:

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 317
Senast: Badger
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: Praefatio
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
935
Senast: Tuvstarr
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka