Öppen bana

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Rugge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 5 882

Rugge

Trådstartare
Vad innebär Öppen bana?
Min lokala förening ska hålla en öppen bana under två kvällar i Juli månad.
Det står att det är banhoppning utan tävlingskrav. För mig låter detta som Pay and Jump?

Någon som har erfarenhet av vad öppen bana är och innebär?

Sv: Öppen bana

Jag tävlade öppenbana för någon vecka sedan. På vår klubb innebär det att det är mer som träning än tävling. Som att få träna på en tävlingsbana. Man är en 5-6 stycken inne på bana som hjälps åt att höja/sänka hinder. Man får hoppa fram på ett hinder inne på bana(nedsänkt höjd om man vill), och på framhoppning då såklart. Sen får man hoppa banan två gånger på valfri höjd, man får ha hur många stopp/pet som helst. Väldigt bra träning för ekipage som inte är så erfarna, men även de som kanske ska debutera en ny höjd så kan det vara bra att prova det på öppen bana först :). Hoppas du förstod vad jag skrev, haha :P

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
1 117
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 791
Senast: Badger
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 382
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka