Operations-rapport

_carmenzita_

Trådstartare
Tjaba, tjena, hallå!

Nu är lillrumpan nyopererad och det gick bra! Veterinärerna på kliniken släppte på trycket på ytliga böjsenan och även på förstärkningsbanden (vid knät)på densamme, hon låg bra i narkosen och vaknade snabbt. Bandage i 4 dagar + penicillin, därefter byte av bandage samt promenader. Så fram tills fredag är det box och en liten hage som gäller.
Återbesök om 4 veckor och är hon ohalt då så är det till att börja motionera henne lite lätt, om allt går som planerat så kan hon vara i full gång inom 6 mån, och konvalescensen beräknas till ca 2 månader. Jag har väl inget bråttom iofs, så jag tar det rätt lugnt och hoppas att operationen var värt det.
En länk till ett foto på en vimspära som var glad att komma hem

Har tänkt på er hela dagen :)
Skönt att allting gick bra :bow:
Nu fortsätter jag att hålla tummarna ;)

Jäklar så stor hon såg ut på bilden, jag hade för mig att hon var liten och nätt!?
Helt klart så är hon jättetjusig iaf!

Vilken dryg dag det var igår! Gick och trampade Östersunds gator i flera timmar, var på travbanan och gick fram och åter, bitvis bölandes och bitvis hoppfull, hoppas att operationen var värt det hela.
hon var lite flipp imorse när hon skulle ut i sjukhagen, såg knappt halt ut i skritten, det första hon gjorde var att resa sig... :mad:
Zita ÄR rätt stor, dryga 170 och kollossal på två ben. Hon verkar iallfall vara vid gott mod, äter bra och har ingen feber, matte är nöjd och hoppas att hon läker ihop ordentligt och framförallt att hon får ett genomtramp i kotan framöver.

Äsch, hon hade väl sovit gott i natt och behövde sträcka på sig lite :D

Jag tycker det låter kalasbra så här långt :bow:

Liknande trådar

Hästvård På måndag em skall jag så återigen in på kliniken med Carmenzita, denna gång för att kolla hur läkningen gått efter hennes operation av...
2
Svar
26
· Visningar
1 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv