operation på torsdag

millus

Trådstartare
IMG_0908.jpg

Min gamla pålla Loppan har sedan länge haft problem med sitt öga. Veterinärerna har velat avvakta med tanke på henns ålder (22 år) men nu har det kommit till den gräns när operation är oundvikligt. Min älskling kan inte öppna ögat längre. Hon är blank och pigg för övrigt, men jag vet ju inte hur det ser ut på insidan när veterinärerna har öppnat ögat. Knölen verkar dock inte ha påverkat själva ögongloben.

Snälla bukefalister, berätta era erfarenhet vad det gäller operationer under nedsövning. operationer med lokalbedövning, vad ska jag fråga veterinären om(det tokbubblar av frågor i mitt huvud)Veterinären kommer på måndag för att ta lite prover. Är det någon som har sett något liknande någon gång. Veterinärerna på atg i Karlstad har aldrig sett något som ser ut som Loppans knöl.

Loppan har blivit opererad för en knöl i ögat tidigare. Det var tretton år sedan med en annan ägare då var knölen godartad...

//millus- ledsen och sorgsen

Sv: operation på torsdag

kan tyvärr inte ge din några uppmuntrande tankar om själva operationen, jag har ingen som helst erfarenhet av det, men jag vill ge er lycka-till-hälsningar på torsdag!

Sv: operation på torsdag

Har tyvärr ingen erfarenhet av nedsövning men jag håller alla tummar, hovar och tassar här på gården för din Loppa.

Hoppas verkligen att det går bra för er.

Har ju själv en 22 åring hemma, som är pigg och kry. Mardrömmen är ju just att behöva besluta om en op under narkos. Jag tror ju att det är svårare att söva ett äldre djur än en som är lite yngre. Men det är bara vad jag tror..

Skulle min gamling behöva opereras så skulle jag så långt det var möjligt försöka att göra det med lokalbedövning och lugnande. Det känns säkrast på något sätt.

Fråga veterinärerna om prognoser för narkos kanske?

Lycka Till på torsdag, jag ska tänka på er....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka