Operation på torsdag

Cezzan

Trådstartare
I lördags hittade husse en knöl vid min hunds ena juver. jag ringde till vet och bokade tid omedelbart och vi var där i eftermiddags.
Knölen är rätt stor, och måste växt till sig väldigt fort. Hon har precis varit skendräktig med massor av mjölk i juvren, därför har vi inte märkt den förrän nu. Den fanns inte där innan skendräktigheten, och är nu ca 1,5 x 0,5 cm stor.
Vid röntgen av lungorna upptäcktes "prickar" som vet sa kunde vara metastaser. :(
Han kunde inte säga bestämt, och sa att han tyckte att det borde varit fler om det verkligen var metastaser. Det rörde sig om ca 6-7 st "prickar" på bilderna.
Fick tack och lov op.tid redan på torsdag, och är så djävla orolig :cry:

Sv: Operation på torsdag

Har nu läst och läst och läst om juvertumörer. Enligt vad jag kan lä'sa mig till är det ca 50-50 om de är elak eller godartade, men vet sa 25% risk.
Någon som vet närmare?

Även elakartade kan man ju få bort med god marginal och sen kan hunden leva som vanligt innan, om det ens, uppstår en ny tumör.
Håller tummarna för att det inte är metastaser på lungorna och att op går bra!!

Hej jag förstår din orolighet.
Jag vill bara säga att dagens veterinärer i dag är mycket duktiga,
Ska tänka på er.jag hoppas
op går bra!!

:)

Tack!
Operationen är jag inte så jätteorolig över. Det är mer att det ska visa sig att det är metastaser i lungorna :(

Min syster opererade sin tik för 3veckor sedan. (8årig jaktgolden) Hon hade 5knölar, varav 2 satt i juvret. Ingen av dem var elakartade, 2 var vanliga fettknölar och 3 var godartade tumörer.
Håller tummarna för att allt ska gå vägen för din hund!!
/LL

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 636
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Min snart 11 åriga blandrastik har haft en konstig hosta senaste tiden, I samband med ansträngning har hon haft en torrare hosta och...
Svar
5
· Visningar
2 159
Senast: sommarvind
·
Hundhälsa Igår när jag klämde igenom min vorsteh tik hittade jag en knöl i ena juvret mellan frambenen. Tänkte då att ja, men det är kanske en...
Svar
15
· Visningar
12 864
Senast: belladonnas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka