R8n

Trådstartare
Idag utökades min marsvinsflock med ytterligare en medlem, en liten Coronetflicka som jag köpte idag:love:
Nu är jag nöjd, nu har Kolan en lekkamrat och Pepsi och Thelma slipper vara med och busa fast de inte vill.

Min flock består av:

Thelma, 5 år, American crested
1-3.jpg

Pepsi, 4 ½ år, Nonself
2-3.jpg

Colan, 4 månader, Rex
1-4.jpg

Fanta, 6 veckor, Coronet
3-2.jpg

2-2.jpg

Sv: Ooops!

Jag har fyra grisar! :D :love: Två damer och två herrar! Damerna bor ihop, och det gjorde herrarna också till en början. Men så började de bråka ngt så in i bomben, så lösningen blev att ha dem i varsin bur. Efter det så är allt frid och fröjd och de verkar älska livet faktiskt! :banana:

Har inga bilder än på burarna, men här är iaf hyresgästerna:

Cola (brun/fux *kan inte alla färger på grisspråk...*) och Lilla Gubben då de fortfarande gick tillsammans.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872677.jpg?0

Wilma
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872674.jpg?0

Naomi
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/04870000-04879999/640x480/4872675.jpg?0

Ska se om ja kan fixa bilder på burarna!;)

O du, vilken cool färg Colan hade!!! Ashäftig ju....

Vilka härliga grisar! Blev ju helt :love: i din Wilma, så underbart söt!

Ja... som jag tror så är min Cola lilac/golden i pälsen :love:

Tack! :) Ja Wilma e sööööt! :D

Vad tror du min Cola har för färg då? Är det också golden? Jag var insatt i det för några år sedan, men har tappat en del nu... :crazy: :smirk:

Utökade min marsvinsflock häromdagen...
Nu består den av

Gammeltanten (4 år), släthårig golden agouti och vit (med på bilden är också teddyn):
NellaoSvinto060901.jpg

Teddy, himalaya (ca 3 månader) (ca 5-6 veckor på bilden):
Svinto.jpg

Släthårig (ca 6 veckor), silver agouti och vit:
Marsvin015.jpg

Har två burar som har öppna kortsidor och två hus som de kan gå upp på och därmed gå emellan burarna. Ena buren är 100*50 och den andra ca 60*40 (inte säker på den sista, men nåt sånt).

Sorry över relativt stora bilder...

Tack! :) Ja Wilma e sööööt! :D

Vad tror du min Cola har för färg då? Är det också golden? Jag var insatt i det för några år sedan, men har tappat en del nu... :crazy: :smirk:

Tycker det lutar åt golden/svart jag tycker hon verkar vara en sköldpadda, men det är som jag tycker :D

Så söt nykomlingen är! :love:

Och de andra två var inte heller så tokiga, gillar färgen hos teddyn:love:

min bur har just utäkats till 180 cm lång och 75 i ena änden o 60 cm bred i andra. 4 marsvin bor där, mamma Fröken goldenagouti/golden/white teddy och hennes 2 döttrar, Naiara white/balck/golden och nonself och Carida White/golden dutch nonself båda 8 v. Och så styvpappa kastraten Fred, fred och Fröken är 1½ år. Fred är peruan i buff/white.

IM000429.jpg

IM000432.jpg

IM000426.jpg

Vilken helt underbar bur! och grisarna var bara så :love:
Är buren ett hemmabygge?

Bygge o bygge.... en större byrå i ena änden och en mindre i andra, kartong i botten utöver lådorna i plast som är en parakitbursbotten den ena och en låda till en garderob den andra och så nätdelar, både nät, frysgaller och nätet från parakitburen. vaxduk och fleedefiltar, typ :p

Så söt nykomlingen är! :love:

Och de andra två var inte heller så tokiga, gillar färgen hos teddyn:love:

Ja, det där blev en lyckad bild på nyaste fröken.

Teddyn är ett impulsköp. Äldsta frökens kompis fick akut avlivas pga sjukdom och hon hade aldrig varit ensam och blev genast deppig....Teddyn var den enda honan som inte var tingad då, annars tror jag inte det hade blivit en rödögd sak....Fast nu när man lärt känna henne så bryr man sig ju inte om det :D .

Senast ändrad:

ok. Det blir tyvärr oftast så med marsvin, jag tror de sörjer sina kamrater mer än vad andra gnagare gör. Kan förstå att du inte vill byta bort teddybjörnen nu:D

Onödigt vetande kanske men din silveragouti är minst en lemonagouti kanske buffagouti :idea:
Silveragouti gör alla röda pigment till vitt = gult i mittenbandfärgen är uteslutet.

Onödigt vetande kanske men din silveragouti är minst en lemonagouti kanske buffagouti :idea:
Silveragouti gör alla röda pigment till vitt = gult i mittenbandfärgen är uteslutet.

Jaha, då ska jag ta och klaga där jag köpte henne...:cool:
Inte för att jag bryr mig (hon ska ju varken ställas ut eller avlas på) men det är ju kul att veta vilken färg marsvinet har.
Tackar för informationen, nu ska jag bara ut på nätet och leta färger så jag kan titta både på lemonagouti och buffagouti ;) .

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama