Onyttig diet

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare dragonlady
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 867
D

dragonlady

Har hört att djur har inbyggd instinkt för vad dom borde äta och vad som är nyttigt men jag tror inte det stämmer.
:confused:

Min gammelkatt är sedan länge en stor fantast av o'boy vilket verkligen märktes i går är barnvakt åt mina brorsdöttrar och dom hade glömt stänga o'boy burken och vem hittar jag med nosen begravd i pulvret ätandes som en galning om inte ett stycke tokig katta.
Jag blev livrädd har hört att choklad är farligt för katter så jag ringde vetrinären men han sa att det bara var att avvakta och det verkar som om hon tålde det för hon mår bra idag.
Kattskrället är också förtjust i gummiband som hon äter som spagetti och dom små tejpbitarna som sitter på alwaysbindor vilket hon gladerligen äter om jag inte är snabb nog med att slänga dom.

Är hon ovanlig eller finns det fler katter därute som gillar onyttiga eller konstiga saker att äta.

Sv: Onyttig diet

Nej, jag tror inte heller att katter har någon inbygd instinkt om vad som är nyttigt och inte, vore det så skulle vi ju aldrig se några fall av förgiftning hos katt. Min äldsta hona gå gärna och kräver i komposten om hon får möjlighet och hur nyttigt är det :crazy:

de har absolut ingen förståelse för vad som är bra mat och inte, det är min starka övertygelse. Min kisse äter det mesta, utom morötter. Popcorn, jordnötter och godis är det bästa... och hur nyttigt det är vet väl alla..

Min gamle äter helst poopcorn, chips och ostbågar. På andra plats kommer allt som är starkt kryddat, typ chili. Kött och inälvor rynkar han på nosen åt.
Den lilla däremot är tokig i allt köttaktigt, helst med ben. Är den ena katt och den andra soffpotatis?

Min feting är fullkomligt tokig i vaniljkräm. Även om han ligger och sover på övre våningen kommer han springande om jag köpt ett wienerbröd till kaffet. Tala om gott luktsinne! Han gillar även att slicka bort gammal tvättsåpa på plastflaskan i badrummet :d
Kanske blir det annorlunda nu när det bara vankas rått hemlagat, som han har ätit med GOD aptit i ett par veckor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka