Ont vid sex

Trindan

Trådstartare
En något privat tråd... men jag är trött på det här :mad::cry:

Jag har med alla mina partners (5 st) haft ont vid just införandet vid vaginalt sex. Det är bara införandet, det känns otroligt tight, det gör ont, det svider... När killen väl är inne och gjort två juck gör det inte ont längre och blir bara bra. Efter det kan man byta ställning flera gånger utan att det gör ont. Efter sex är jag öm just vid ingången i 1-2 dagar. Just ömheten är inget jag känner av under sex. Det blir bättre ju mer sex jag har, men samtidigt är jag inte så sugen på att ha sex när jag är öm...

Min nuvarande partner är fantastisk! Vi har superbra kommunikation kring detta. Han får mig ALLTID att komma innan han för in den och tar det precis så lugnt och försiktigt som jag vill. Aldrig att han försöker skynda på något! Vi har alltid rejält med glidmedel trots att jag alltid är våt. Han känner att jag är otroligt tight, men inget "fel".

Jag har varit hos flera gynekologer och berättat problemet. De har undersökt och säger bara saker som: "Du vet väll att du måste vara kåt när du har sex?" "Är du säker på att du är tillräckligt våt?". De lyssnar INTE :meh:
Jag har även varit och ultraljudat äggstockarna och livmodern. Inga som helst problem. Jag är helt frisk!

Vad gör man? Jag blir så avundsjuk när kompisar pratar om "snabbisar" och liknande där de tar 5-10 minuter. Jag vill också! Visst är det roligt att man varje gång tar sig tid till allt, men jag vill ha snabbisar med!:D I dagsläget är det tyvärr helt uteslutet. Killen hade ALDRIG kommit in i mig utan det 20-30 min långa förspel vi har nu :banghead::(:arghh:

@Trindan
Låter verkligen tråkigt, både ditt problem och att gynekologerna inte tycks lyssna :( Man kan ju delvist förstå lite att de påpekar/frågar i våra mått uppenbara saker, för att utesluta det, men de bör ju lyssna på vad man svarar också.
Tycker det låter som någon sorts mental spärr, jag vågar dock inte uttala mig så mycket i ämnet då mina kunskaper är begränsade, så jag hoppas att någon visare bukefalist kan ge ett bättre svar.

Jag har också så.
Det som funkar för mig är att välja ställning. Dvs först vara ovanpå och sen efter att gjort det kan jag göra annat.
Men det är skittrist. Däremot svider det inte eller så.
Utan det är bara fysiskt trångt. Tror inte heller det är mentalt eftersom det funkar ovanpå.
Även tamponger är jobbigt att använda

Det låter som vestibulit. Googla det och se om det verkar stämma in på dig. Jag har nu dragits med det i åtta år och inga läkare lyssnar/bryr sig/vet nåt. Ska dock föda barn när som helst nu och de flesta blir av med problemet efter en förlossning. Klen tröst, men något att hoppas på i alla fall :/

Jag har provat "allt" och inget har hjälpt mig :(

Det låter som vestibulit. Googla det och se om det verkar stämma in på dig. Jag har nu dragits med det i åtta år och inga läkare lyssnar/bryr sig/vet nåt. Ska dock föda barn när som helst nu och de flesta blir av med problemet efter en förlossning. Klen tröst, men något att hoppas på i alla fall :/

Jag har provat "allt" och inget har hjälpt mig :(
Men kan det vara vara vestibulit om det inte svider etc?
För mig är det bara trångt dvs slidan är fysiskt trångt.samma om jag vill ha tamponger

Men kan det vara vara vestibulit om det inte svider etc?
För mig är det bara trångt dvs slidan är fysiskt trångt.samma om jag vill ha tamponger
Nä då låter det inte som vestibulit! Men TS skrev att på henne svider det, därav min tanke. Det du beskriver låter mest som... dålig elasticitet eller nåt?

Haha. . Precis..
Men det är frustrerande när de säger att allt ser normalt ut
Kan det vara vaginism - krampande slidmuskler?

Vad jag förstått kan(men måste inte) vaginism vara som ett muskelminne av att något gjort ont eller varit obehagligt(i samband med sex, övergrepp, undersökning eller whatever) och så krampar eller spänner sig musklerna i slidan som i försvar(okej, kanske sämsta förklaringen och förhoppningsvis får du bättre svar av någon med bättre koll).

Knipövningar ska kunna hjälpa, liksom något som jag skulle kalla progressiv avslappning, dvs att ömsom spänna, ömsom slappna av i musklerna i samband med att något önskas föras in(fingrar/penis/tampong/whatever).

Spänner du dig? För att du vet att det kommer göra ont? Jag har smärttröskel minus 27, och första gången (med en inte alltför hänsynstagande kille ska tilläggas) gjorde det skitont. Sen har det liksom följt med mig hela tiden, tanken att det kommer göra ont och då spänner jag mig, och ja, nog fanken gör det ont då. Det är bara precis i början, sen går det bra.

För mig blev det lite bättre med en annan partner som tog det lugnt, men det verkar ju inte vara problemet hos dig. Det underlättar också om jag i alla fall får börja uppepå så att säga.

Kan det vara vaginism - krampande slidmuskler?

Vad jag förstått kan(men måste inte) vaginism vara som ett muskelminne av att något gjort ont eller varit obehagligt(i samband med sex, övergrepp, undersökning eller whatever) och så krampar eller spänner sig musklerna i slidan som i försvar(okej, kanske sämsta förklaringen och förhoppningsvis får du bättre svar av någon med bättre koll).

Knipövningar ska kunna hjälpa, liksom något som jag skulle kalla progressiv avslappning, dvs att ömsom spänna, ömsom slappna av i musklerna i samband med att något önskas föras in(fingrar/penis/tampong/whatever).

Det var detta jag tänkte på med "mental spärr", jag visste ju att det fanns någon som kunde förklara det bättre än jag :D
(Försökte göra ett tillägg till mitt första svar, men buke bråkar med mig idag :meh:)

Det var detta jag tänkte på med "mental spärr", jag visste ju att det fanns någon som kunde förklara det bättre än jag :D
(Försökte göra ett tillägg till mitt första svar, men buke bråkar med mig idag :meh:)
Hm, jag vet inte om jag är så mycket bättre lämpad att förklara och svarade ju egentligen @stjarnhimmel .
Ts problem låter väl kanske mer som vestibulit, med tanke på svedan(obs, känns fel att nätdiagnosticera, särskilt som jag inte alls behärskar ämnet).

Det är bara införandet, det känns otroligt tight, det gör ont, det svider... När killen väl är inne och gjort två juck gör det inte ont längre och blir bara bra. Efter det kan man byta ställning flera gånger utan att det gör ont. Efter sex är jag öm just vid ingången i 1-2 dagar. Just ömheten är inget jag känner av under sex.
Jag har precis likadant. Alltid haft. Men för mig spelar ett långt förspel varken till eller från tycker jag. Jag har tack och lov väldigt bra tjejkompisar och de säger samma sak - första två är lite känsliga och sen kommer man in i det.

Vad gäller ömheten efteråt så har jag också så, men det är en ny grej för mig. Jag ska ta upp det med gynekologen när jag är där nästa gång. Använder jag glidmedel är det inte alls lika farligt som när jag fuskar.

Tycker också vestibulit passar in på beskrivningen

Men TS kolla upp det med någon som kan och känner till det och bryr sig.Dåligt att sånt inte tas på allvar :down: Bara att ha problemet är förstås jättejobbigt och tråkigt och när vården inte lyssnar blir det ju inte bättre!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 487
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 188
Senast: Ramona
·
Relationer Anonymt nick pga känsligt! Hej! Jag har en tuff situation som jag skulle behöva stöd i! För att sammanfatta så kort jag kan (det blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 090
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 511
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II