Ont på grus

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare HallonDoft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 638
H

HallonDoft

Min medryttar fjord ömmar på grus :crazy:
Ett tag "skyllde" vi på att hon var nyverkad och då brukad kunna vara lite öm, sen var det bättre ett tag men nu ömmar och snubblar hon igen. Men bara på grus och sten.
Är det normalt för oskodda hästar att göra det?
Om inte, vad kan det vara?
Snart kommer hovslagaren man det hade vart intressant med "idéer" kring detta.

Sv: Ont på grus

Ok! Hoppas hon kan få det nu då! Sist hade dom inte tyckt att det behövdes då mest rider på grusvägar, jo tjena! Det är ju det som är problemet!
Men ingen sa till mig när han skulle komma, annars hade jag kunnat tala om det med en gång att hon får ont av dessa grusvägar (typ den enda som finns här ute på landet!)
Men den andra kvinnan som har sin häst i stallet vet ju om att hon ömmar...
Jag blir så less!

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
798
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 265
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu... 2
Svar
20
· Visningar
2 923
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka