Ont i tårna!

Men arbetsgivaren är väl ett företag? Har de konto på Ahlsell så är det bara att kolla där. Inte sagt du måste köpa där för det om inte arbetsgivaren får för sig det förståss.

Jo men de ville av någon anledning inte handla där.

Jag plockade ur sulorna ur skorna, det blev mycket bättre. Men nu på eftermiddagen känns det som att fötterna har svullnat upp och nu gör det ont igen..
 
Det är ovansidan och sidorna som gör ont. Precis i kanten vid själva hättan.

Nya skor får jag inte, inte efter bara tre månader. Tyvärr.. De har inga andra modeller heller för den delen (de jobbar mest med tjänstemän).
Precis så fick jag ont , av ena skon bara. Så de ridskorna var inte mycket att ha, dyra var de också. Mina fötter ser lika ut tycker jag men ändå olika känsla.
 
Tejpa - men tejpa redan när du går upp på morgonen, och inte för hårt och med nåt väldigt elastiskt.
 
Men jag måste jobba, annars får jag ingen lön.. Jag får helt enkelt stå ut med att ha ont. Tur att det är en halvdag imorgon.
Är du på plats och villig att jobba är det arbetsgivarens ansvar att du har lämplig och utrustning som inte skadar dig. Nedan är kopierat från AFS 2001:3. AFS -arbetsblijöverkets författningssamling. Du har påtalat att utrustningen inte passar dig. Det låter närmast som tortyr att använda den och i värsta fall kan det leda till permanenta skador.

Användning
6 § Personlig skyddsutrustning får användas endast om den
a) är ändamålsenlig i förhållande till de risker den är avsedd för utan att den i
sig leder till ökad risk,
b) är anpassad till förhållandena på arbetsplatsen,
c) är anpassad till aktuella arbetsställningar och arbetsrörelser,
d) är anpassad till arbetstagarens hälsotillstånd samt
e) passar bäraren efter nödvändig justering.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 950
Senast: Blyger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp