ONT i sittbenen

Sv: ONT i sittbenen

*lånar*

fins de inte såna där gelsitsat till westernsadlar?

skulle vara himmla smidigt å skönt

då skulle till å med min rumpa bli glad. får stora sår ibland av den. men de får jag av allt.

Finns de nån sadel med inbyggd gelpad å jätte mkt stoppning. isf vill jag ha en sådan

CrazyPiggelin skrev:
*lånar*

Finns de nån sadel med inbyggd gelpad å jätte mkt stoppning. isf vill jag ha en sådan

Japp, kompisen ska börja ipmortera sadlar med bla gelpad...

Mvh
Cinna

har h*n nån sida redan nu som man kan hålla utkik på???

*kl*

Är ingen westernmänniska alls faktiskt - mer akademisk-blandning-med-annat... :angel:

Första gången jag är inne på westernforumet överhuvudtaget :)

Jaja... Iallafall, en tanke som slog mig är att jag läst om en del människor som lätt får ont i kroppen har gått över till bomlöst - mjukare sadel kan man inte hitta. :idea:
Det finns ju bomlösa westernsadlar oxå exempelvis ST Western på kaupre.se
Det bör ju avhjälpa en öm rumpa oxå tycker jag! :banana:

En westernsadel måste ha horn och bom för att man ska få tävla i den. Kan vara bra att tänka på om man ska lägga ut såpass med pengar som en sadel kostar.

/Ida

Jag hadde en sadel förut som jag äskade men blev tvungen att sälja,det var en MT special reiner med silikonsits mkt skön att rida i och inte så dyr ca 9000kr.Fick aldrig ont av den.

Nettan65 skrev:
Hej på dig din stackare, låter inte speciellt behagligt. Fick bara en tanke som kanske är värt att prova. Finns ju speciella rumpvärmare även till westernsadlar som har en ganska rejäl stoppning. Prova att lägga på en sån och rid i, då får du en mycket mjukare sits. Desssutom så kostar det inte allt för mycket att prova det.
Lycka till !

Ah en sån skulle ju vara värt att testa:idea:
Ingen som har någon rumpvärmare till w-sadel att sälja?:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 597
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd