Ont i ryggen/ Hälta ?

E

Emma_lillan

Min häst, när man böjjer hans ben så försöker han lägga sej ner. När man rider honom så verkar han släpa ena bakbenet efter sej. Kan det vara hälta eller ont i ryggen ? :( Han försöker putta en med huvudet när man sitter upp. Ont i ryggen kanske ? Hälta ? Ge förslag!

Sv: Ont i ryggen/ Hälta ?

Kontakta en veterinär i morgon! Det är bara dumt att spekulera vad som kan vara fel på din häst! Uppenbarligen behöver den gås igenom av en veterinär för att fastställa orsaken till det problem den har. Boka tid på en klinik för hältutredning och ev röntgen är mitt stor råd!

Att vissa ska vara sååååå sega på att ta hästen till veterinären!

Vi märkte de idag på honom vi ringde en Veterinär nyss, ha sa at vi skulle låta honom stå i en vecka sen prova skritta honom i några dar, om han inte blev bättre så skulle han röntgas å så , vad tycker ni om dt?

Min spekulation, med tanke på att jag inte sett hästen, är att det är en inflammation i någon led.

ja, kan det va tack. Det ä en liten Shettiskorsning på 4 år det kanse ger mer info?

Jag tycker att du ska vara tydlig och be vet komma ut snarast möjligt! Det är inte normalt beteende hos en häst oavsett om den är lite eller stor.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 557
Senast: Liten
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 594
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
863
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10