Ont i öronen?

M

marie ireholt

Hej! Jag skulle ut med min welshponny idag. När jag tränsade,så började hon att backa och reagera väldigt oroligt tills jag kollade öronen. Då såg jag att det var lite "gegga" där.
Kan hästar få öroninflammation?

Sv: Ont i öronen?

om en häst kan få öroninflammation har jag ingen aning om :angel: men flugorna kan bita rätt elakt i öronen så det blir "sårigt/vätskigt" fort.

Ska jag försöka och tvätta med något i öronen? Tror det är flugor som har varit där.

tvätta mad vanligt koksalt, och smörj på något mjukgörande. det brukar hjälpa, jag har en som oxå brukar bli "hårt angripen" just i öronen när "luvan" åkt av ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 559
Senast: Liten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 258
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka