Ont i armarna

Magiana

Trådstartare
Jag har under en tid haft ont i överarmarna. Det känns som träningsvärk men sånt brukar ju gå över och detta har inte gjort det. Jag har även haft lite värk i ryggen, mellan skulderbladen. Detta har jag mest känt av då jag lagt mig i sängen. Det har alltså känts som om det varit ett muskulärt problem.

Jag har förutsatt att dessa besvär beror på stress. Men jag kanske har fel? Borde jag gå till VC?

Jag har under en tid haft ont i överarmarna. Det känns som träningsvärk men sånt brukar ju gå över och detta har inte gjort det. Jag har även haft lite värk i ryggen, mellan skulderbladen. Detta har jag mest känt av då jag lagt mig i sängen. Det har alltså känts som om det varit ett muskulärt problem.

Jag har förutsatt att dessa besvär beror på stress. Men jag kanske har fel? Borde jag gå till VC?
Jag har/har haft ont i överarmarna, det strålar ut på ovansidan vid vissa rörelser. Andra gånger gör det bara ont. För min del beror det på en stel bröstrygg, något som är jättevanligt om man jobbar mycket med armarna framför sig (vilket man gör jämnt typ) eller drar fram axlarna eller kutar med ryggen. Fick hjälp av sjukgymnast och har hittat stretchövningar på nätet.

Jag har/har haft ont i överarmarna, det strålar ut på ovansidan vid vissa rörelser. Andra gånger gör det bara ont. För min del beror det på en stel bröstrygg, något som är jättevanligt om man jobbar mycket med armarna framför sig (vilket man gör jämnt typ) eller drar fram axlarna eller kutar med ryggen. Fick hjälp av sjukgymnast och har hittat stretchövningar på nätet.
Det låter rimligt att det skulle kunna vara så i det här fallet också. Jag har alltid varit stel med problem att greppa mina egna händer bakom ryggen.

Så, om jag vore en klok människa, borde jag göra yoga till min dagliga rutin. Jag vet ju vilket program som bör funka och känner folk jag kan fråga också om andra program.

Jag får sån värk i kroppen (har en annan variant av värk med) när jag inte tar B12 (kronisk brist) och märker främst det i värk i kroppen, trötthet, stelhet och sjukkänsla i kroppen. Mjölksyra och jättetrötta ben efter att ha gått uppför en trappa bara.

Äter du ordentligt? Annars kan du ju testa B12. Det är ju inget som skadar.

Jag tror också att det är stress. Jag ligger i perioder och spänner armarna när jag sover. Jag drar liksom upp insidan av underarmen mot biceps och trycker ihop. Men oavsett anledning så kan det vara vettigt att uppsöka sjukgymnast.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 800
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama