Ont finger

Problematisk

Trådstartare
Igår var jag med om en liten grej vilket som tur är bara resulterade i ett finger som gör ont. Jag tänkte inte på det då, eftersom det hände så mycket på en gång. Men när jag kom hem började jag känna det mer, och även idag.
Jag är inte speciellt svullen, litegrann bara. Det sticker och "ilar" i fingret när jag trycker lite lätt på det, och det gör ordentligt ont när jag böjer på det. Men har jag det rakt är det ingen större fara.
Jag är även öm i handen, och om jag trycker mitt i handen gör det ont ut i fingret.

Frågan är då vad jag kan göra för att hålla smärtan nere? Tejpa ihop med ett grannfinger? Eller något annat finurligt knep?
Uppsöka vc imorgon om det inte är bättre känns lite overkill, de brukar väl ändå inte bry sig så värst om fingrar så länge de inte står åt helt fel håll :p

Igår var jag med om en liten grej vilket som tur är bara resulterade i ett finger som gör ont. Jag tänkte inte på det då, eftersom det hände så mycket på en gång. Men när jag kom hem började jag känna det mer, och även idag.
Jag är inte speciellt svullen, litegrann bara. Det sticker och "ilar" i fingret när jag trycker lite lätt på det, och det gör ordentligt ont när jag böjer på det. Men har jag det rakt är det ingen större fara.
Jag är även öm i handen, och om jag trycker mitt i handen gör det ont ut i fingret.

Frågan är då vad jag kan göra för att hålla smärtan nere? Tejpa ihop med ett grannfinger? Eller något annat finurligt knep?
Uppsöka vc imorgon om det inte är bättre känns lite overkill, de brukar väl ändå inte bry sig så värst om fingrar så länge de inte står åt helt fel håll :p
Någon form av värklindring? Gel eller tabletter?
Tejpa ihop det med grannfingret några dagar kan nog vara bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: cherie
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Alltså, jag blev biten av en broms (tror jag det var) i söndags. Uppe på armen. Är känslig för insektsbett men äter redan...
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Drog ett finger ur led för tre veckor sen drygt. I 2,5 vecka var det uppstadgat med fingret intill men sen skulle jag ta av det enligt...
Svar
9
· Visningar
6 098
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur