Önska mig lycka till

C

Canoó

Fick fångkänning på hästen 10 juni (på sin 13 års dag till råga på allt) och det blev strikt boxvila i minst 10 dagar med medicin. från dag nr 2 med boxvila hade jag inte längre en häst, det var ett ohanterligt odjur även kallat hästjävel. Sparkade på allt och levde rövare på alla sett han kunde.

Efter ca 5-7 dagar var vet på återbesök lite tidigare än vanligt pga midsommar...Han blev lite brydd över detta monster och det blev iställe odrinerad vila ute i hage så han kunde titta och promenera omkring lite. Sagt och gjort. Nu har jag en häst igen som är helt ok utan mediciner =)

Men ska alldeles strax åka och hämta sambon på jobbet för att sedan åka till stallet och ta första 10 minuters promenaden med hästen som jag misstänker kommer bli hästjävel innan kvällen är slut....

Hur sysselsätter man huvudet på en häst som man inte får belöna med godis som inte är samarbetsvillig utan mutor?
Misstänker att hö inte går hem.

Sv: Önska mig lycka till

Ska du ut och gå så gå rakt in i skogen och kryssa mellan träd, gå runt, gå zickzack, byt riktning, Hästen ska följa dig, du visar vägen. Hästen tänker efter och blir stimulerad psykiskt och lättare att leda och hästarna i mitt stall har tagit det positivt.

Sv: Önska mig lycka till

När vi får gå så länge att vi tar oss till skogen så är det bra att göra sånt. Gjort sånt när jag ridit i skogen förr. Men idag väntar en 15 min lång promenad....

Blev hur som hellst ingen hästjävel av honom. Han var lagomt trött vid 22.30 när det var promenaddax.
Hoppas han fortsätter vara lugn!

Liknande trådar

Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 602
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 018
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej. Så som rubriken lyder så har jag och min älskade häst tyvärr varit med om en olycka isamband med lastning. Hästen är ett snällt...
Svar
4
· Visningar
5 152
Senast: Chambery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka