Onlineträning och hårt trägolv

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag undviker helt att gå till gymmet just nu och kör onlineträning istället. Känner att knäna tar stryk av vårt hårda trägolv när jag kör onlineträning. En yogamatta har jag funderat på men den är för liten då jag kör gympa blandannat och gör att jag rör mig en del i rummet. Någon som har en idé eller en smart lösning ni själva har?
 
Jag undviker helt att gå till gymmet just nu och kör onlineträning istället. Känner att knäna tar stryk av vårt hårda trägolv när jag kör onlineträning. En yogamatta har jag funderat på men den är för liten då jag kör gympa blandannat och gör att jag rör mig en del i rummet. Någon som har en idé eller en smart lösning ni själva har?

Det finns ju tjockare träningsmattor. Den här kanske:

https://www.biltema.se/fritid/traning/konditionstraning/traningsmatta-2000031674
 
Det går inte att lite fint springa tillbaka till mattan vid de övningar där du behöver den? Det blir kanske inte samma flow i programmet men som en nödlösning om du inte vill investera i ett halvt golv. Min mor kör en del övningar på sin stora, vanliga matta i vardagsrummet. Det kräver dock mattor som ligger still så att man inte halkar (och täckande handdukar om man kör svettiga pass).
 
Jag köpte för några månader sedan "pusselgolv" i skumgummi som vi lägger ut när vi tränar, mest för att skydda golvet men även för att det blir bekvämare såklart. Det kostade typ 20 kr per ruta eller något.
 
Jag undviker helt att gå till gymmet just nu och kör onlineträning istället. Känner att knäna tar stryk av vårt hårda trägolv när jag kör onlineträning. En yogamatta har jag funderat på men den är för liten då jag kör gympa blandannat och gör att jag rör mig en del i rummet. Någon som har en idé eller en smart lösning ni själva har?
Kör du med barfota eller med skor? Jag har ett par skor som jag haft för inomhusträning i idrottshall tidigare, och de ger en viss stötdämpning i jämförelse med om jag är barfota.
 
Jag joggar ute o sen kör jag lite styrkeövningar när jag kommer in. Har en yogamatta, hantlar och gummiband och varierar mig med det. Provade ett tag göra hela kondis/styrkepass inne men gav upp, för trångt o besvärligt att träna med nåt sorts tempo inne i möblerade rum. Jag bor för trångt.
 
Det går inte att lite fint springa tillbaka till mattan vid de övningar där du behöver den? Det blir kanske inte samma flow i programmet men som en nödlösning om du inte vill investera i ett halvt golv. Min mor kör en del övningar på sin stora, vanliga matta i vardagsrummet. Det kräver dock mattor som ligger still så att man inte halkar (och täckande handdukar om man kör svettiga pass).

Jo det kanske är värt att testa och börja med att köpa en yogamatta. Har ingen matta i vårt vardagsrum och det rummet är det som fungerar bäst storleksmässigt för onlineträningen.
 
Kör du med barfota eller med skor? Jag har ett par skor som jag haft för inomhusträning i idrottshall tidigare, och de ger en viss stötdämpning i jämförelse med om jag är barfota.

Jag kör barfota vågar inte riktigt chansa med skor inomhus på parkett även om jag har för inomhus träning. Skulle vara onödigt att få en skada på den eftersom vi har sålt lägenheten.
 
Jag joggar ute o sen kör jag lite styrkeövningar när jag kommer in. Har en yogamatta, hantlar och gummiband och varierar mig med det. Provade ett tag göra hela kondis/styrkepass inne men gav upp, för trångt o besvärligt att träna med nåt sorts tempo inne i möblerade rum. Jag bor för trångt.

Jag körde också konditionen ute förut avskyr att springa dock men vi har haft en varm höst så har cyklat. Tyvärr blev min cykel stulen så då fick jag flytta in träningen.
 
Tack för tipset,! Jag vet dock inte om jag vågar chansa och lägga det på parkett. Står i länken att parkett kan ta skada vid kvarstående fukt. Har sålt lägenheten och flyttar om några månader så det vore väldigt onödigt att få någon oavsiktlig skada just nu.

jag har denna på betonggolvet i mitt förrådsgym-
Funkar bra och ger en skön känsla att hoppa och studsa på 😀 jag skulle inte vara rädd för att materialet migrerar till trägolvet om du skippar att hälla ut bensin på golvet innan du tränar och sedan plockar upp mattan efter varje träningstillfälle. Den migreringsrisk som Biltema nämner gäller nog samtliga träningsmattor, inte bara deras utan alla tillverkade av materialet EVA
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 955
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 645
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp