iNHALE
Trådstartare
Har lite funderingar som jag gått och tänkt på de senaste veckorna. Började på ett nytt jobb i slutet av augusti, ett jobb som bitvis är fysiskt krävande och där man jobbar med kroppen hela dagarna. Ganska snart efter att jag börjat så märkte jag att jag, när jag sover, knyter händerna vansinnigt hårt, vilket resulterar i att jag knappt kan öppna händerna när jag vaknar pga värken som blir i lederna när man har händerna knutna så hårt och länge. Värken släpper efter en stund, men det händer att jag vaknar på nätterna för att jag i sömnen försökt öppna händerna och då vaknar av smärtan som blir.
Jag har tidigare varit en inbiten tandgnisslare, men sen jag började knyta händerna så har tandgnisslandet slutat, vad jag har märkt iaf.
Är det någon som har någon idé om vad detta kan bero på? Spänningar i armar och axlar pga arbetet? Stress? Numera när jag sover så brukar jag ha en tvinnad handduk i sängen som jag håller i när jag sover, så jag inte ska kunna knyta händerna lika tajt. Har inte ont under dagarna untan det är enbart i samband med att jag sovit.
Jag har tidigare varit en inbiten tandgnisslare, men sen jag började knyta händerna så har tandgnisslandet slutat, vad jag har märkt iaf.
Är det någon som har någon idé om vad detta kan bero på? Spänningar i armar och axlar pga arbetet? Stress? Numera när jag sover så brukar jag ha en tvinnad handduk i sängen som jag håller i när jag sover, så jag inte ska kunna knyta händerna lika tajt. Har inte ont under dagarna untan det är enbart i samband med att jag sovit.