Omvänt rumpproblem!

Sv: Omvänt rumpproblem!

Oj, såg att du redan svarat det jag skrev.

På en hälsoundersökning med jobbet sa läkaren att jag hade kraftig benstomme. Hon mätte med en slags måttstock över min handled, armbågsled och så var det någon mer stans.

Men som sagt, det gör inte mer än något kilo hit eller dit, knappast något man kan skylla på för att man är rund.
 
Sv: Omvänt rumpproblem!

Vet inte om du såg vad jag skrev på sidan innan, men om man tar någon som har kraftig benstomme och har 10 cm bredare höfter än en med slank, samma hela vägen upp till axlar.

Kommer inte den personen behöva mer/större mjukdelar o fylla torson med? Samma mer muskler att omfamna ben etc. Att det inte är den ökade mängden benstomme som väger, utan att det handlar om att man behöver mer mjukt att fylla ut med.

Förstår du hur jag menar?
 
Sv: Omvänt rumpproblem!

Tänkte inte på att svara dig.

Joo, men det måste ju vara så, att kraftig benstomme indirekt ger en ökad kroppsvikt.

Men jag har ändå svårt att tänka mig att det kan handla om speciellt många kilon.
 
Sv: Omvänt rumpproblem!

Beror väl på hur kraftig man är. Om jag jämför mig med min syster så är hon ju ca 1 dm bredare över höfterna samt hela torson upp till axlarna, om man tänker att hon har 10 cm hela torson blir det ju en del. Ett större kärl rymmer mer om man säger så. Beror självklart också på hur mkt kraftigare man är, hon är ett par cm bredare även över handlederna, så då blir det ju även på armar och ben som det är mer muskler runt, då omkretsen på benet är större.
Sen är min bild av de med kraftig benstomma också att de ofta har "större" muskler, inte lika ofta man ser någon med kraftig benstomme som är "mager" och omusklad?

Om man läser Sesca som var smal och ändå hade 30 i jeans förstår man ju att det måste mer till att fylla det än om man är smal och har 25-26 i jeans.
Det är min tanke iaf :)
 
Sv: Omvänt rumpproblem!

Men är kraftig benstomme verkligen samma sak som att ha en kantig kroppsbyggnad?

Jag kan inte svara på något mer och jag vill inte spåna om några teorier när jag inte vet om det är samma sak.

Men jag förstår helt klart hur du tänker :)
 
Sv: Omvänt rumpproblem!

Nej, kanske inte i alla fall, men kraftig benstomme brukar väl vara att man är "grov" överlag?

Aja, jag vet inte, vi lämnar diskussionen åt de kunniga ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp