Omstoppning

Haukur

Trådstartare
Vad får ni betala för en omstoppning? Vad är ett rimligt pris?
Jag har två "nya" sadlar (en syntet och en lädersadel) som ska på sin första omstoppning när jag ställer hästarna på vintervila. Det skiljer OTROLIGT mycket i pris när man ringer runt till olika sadelmakare...
Är d prisskillnad mellan syntet och lädersadel, d beror sig väl på vad dom är stoppade med kanske?

PMa mej om ni vet någon bra, hyfsat billig sadelmakare i Västmanland/södra Dalarna/Bergslagen - trakten :bow:...

okej, jag tog 800kr för tillpassning och 1800kr för omstoppning.

500 för omstoppning då ingår efterkoll och tillpassning om stoppningen flyttar på sig.
Sadeln öppnas i sömmarna och blir inte skuren i.
Världens bästa sadelmakare har vi! :bow:

500 för en omstoppning!?? det är VÄLDIGT billigt för en omstoppning där man byter ut all stoppning, är det inte en tillpassning för 500 ?????

500 kr kostar det i mina trakter. 1800 låter som rena rama rånet!

Smakar det så kostar det. Den som jag liter på i mina trakter tar runt 1000:- för tillpassning, dvs stoppar upp lite. Vill man ha en ny omstoppning (ut med allt det gamla och in med ny ull i låååånga fibrer) kostar det runt 2000:-. Men då blir det ordentligt bra. Vet många häromkring som tar runt 500:- för en "omstopping", men jag är mer petig än så... :devil:

Ja det kanske är billigt men h*n tar så mycket... Vet iofs inte om det kanske kostar 600 nu, för det är nog ett år sedan jag stoppade om en sadel. Har inte ridit så mycket sista året, samt köpt en ny sadel så...
Och all stoppning byts ut och i med ny ull och jämnt och snyggt så det är inget fuskjobb, som att skära i bossorna eller så.
Det är inte personens heltidsjobb utan mer när h*n har tid över.

Liknande trådar

C
Utrustning innan har jag inte ens tittat åt bomlösa sadlar, inte varit intresserad av att lära mej om dom överhuvudtaget, tänkt att det är absolut...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur