Omskolning vbl

S

saga_ason

hej!
Jag undrar om någon har några tips på tränare och/eller kurs för mig och min häst. Vi rider nu engelskt men jag har länge velat byta över till western, men det är ju inte så lätt utan hjälp... Vi finns i sandviken-området gävleborg och jag vill helst inte åka långt med honom..

sedan undrar jag om någon har några tips på hur man sakta kan börja själv hemma?

Sv: Omskolning vbl

Kolla på WRAS hemsida, tror det står både tränare och klubbar där.

Hur långt kan du tänka dig att åka?
Tror att det är ganska mycket aktivitet i Ockelbo, annars är det ju inte särskilt långt åt Dalahållet...
Om fem mil är lagom kan jag nog hjälpa dig (ja inte personligen men då vet jag bra tränare!!!):D

Hoy. Det kommer att vara en happening i Lenhovda den 17 juni. Varmblods travaren visar sin mångsidig het. det kommer att bli kul.

ja vet ju inte hur duktiga ni är men nåra grejer man kan börja med är att forma hästen me så små hjälper som möjligt och om du ska köra trail så väj er vi saker gå över presseningar bommar lr stockar i skogen backa i ett L osv. och mark arbeta hästen mkt om det inte funkar fråna backen kommer det inte funka på hästryggen. :)

Du har ju Westernlektioner På Ockelbo Ryttarförening varje torsdag
tel 0297-40004
Susanne Norén som är lärare där har även privatlektioner.
Gå med i Westernryttarna Gästrikland. http://www.westernryttarnagastrikland.se/

hej!
Jag undrar om någon har några tips på tränare och/eller kurs för mig och min häst. Vi rider nu engelskt men jag har länge velat byta över till western, men det är ju inte så lätt utan hjälp... Vi finns i sandviken-området gävleborg och jag vill helst inte åka långt med honom..

sedan undrar jag om någon har några tips på hur man sakta kan börja själv hemma?

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka