Omskolning av travare

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

RamonaB

Hej! Jag håller på att skola om min travare till ridhäst. Jag går för på hoppkurs 1 gång i veckan, dressyrkurs 1 gång i veckan och så går jag för en instruktör som hjälper mig med problem som jag inte kan lösa 1 gång i månaden. Annars så tränar jag ganska mycket på att han ska slappna av, det vill säga att han ska gå i form utan att jag tvingar ner honom. Rider väldigt mycket på volter i skritt och trav. Det blir dock inte så mycket galopp för det går så snabbt men någon gång då och då tränar jag galopp på volt. Tränar också galoppen mycket med hjälp av bommar när jag har märkt att han tycker att det är mycket enklare. Har börjat rida barbacka och märk att han är mer avslappnad när man rider honom. Rider ut i skogen då vädret tillåter och klättrar för att bygga upp muskler, och så kan vi ta en liten galoppsträcka också. Longerar och tömkör honom också.
Nu undrar jag om det är någon som har några tips på något mer jag kan göra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 278
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama