Omskola travare?

T

Talwandie

Hej, hur lär man en travare galopp? :smirk:
Har försökt men vet inte hur man ska börja riktigt..

Sv: Omskola travare?

På ridtravare.com finns det en del tips.
Alla hästar kan ju galoppera men det är just momentet när man ska galoppera på befallning som det kan bli lite svårt. Jag själv var ute i skogen och hoppade hinder som låg ganska tätt, som studs. Naturligt så kom det galoppsprång och sen bar det av! :D Nu är det inga som helst problem, så jag tror det kommer gå bra för dig också. Har inte hört om någon travare som inte har lärt sig galoppera.
Att ta hjälp av en instruktör är ingen dum idé heller. De flesta travare har olika lätt för att lära sig att galoppera.

Lycka till! :)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Samhälle Hur är det att bo i Sundsvall? Jag har börjat odla en mycket,mycket lös fantasi om att flytta någonstans som har riktiga vintrar och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 204
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar