Omregistrering till AQHA, hur betala?

salladfinger

Trådstartare
Sitter med transfer report kortet från AQHA och funderar
hur har ni andra gjort med betalningen dit?
visst, man kan skicka ett rek. brev, men kan jag vara helt lugn för att mina kortuppgifter inte hamnar på villovägar då?
om man hellre vill skicka en check, hur exakt går man till väga då?

Tacksam för hjälp!
 
Förklara gärna lite mer, för oss som inte har erfarenhet av quarterhästar.
Vad är det du försöker göra? Vad ska betalas?
Och framförallt, hur anser AQHA att du bör göra?
 
Sitter med transfer report kortet från AQHA och funderar
hur har ni andra gjort med betalningen dit?
visst, man kan skicka ett rek. brev, men kan jag vara helt lugn för att mina kortuppgifter inte hamnar på villovägar då?
om man hellre vill skicka en check, hur exakt går man till väga då?

Tacksam för hjälp!
Tror du får bättre svar på western-sidan, där finns nog fler quarterägare, alternativt någon av westernsidorna på FB.
 
Sitter med transfer report kortet från AQHA och funderar
hur har ni andra gjort med betalningen dit?
visst, man kan skicka ett rek. brev, men kan jag vara helt lugn för att mina kortuppgifter inte hamnar på villovägar då?
om man hellre vill skicka en check, hur exakt går man till väga då?

Tacksam för hjälp!

Inte direkt svar på dina frågor men när jag köpte min appaloosa och registrerade det så skickade jag rek. Håller med att det känns aningen osäkert dock.
 
Förklara gärna lite mer, för oss som inte har erfarenhet av quarterhästar.
Vad är det du försöker göra? Vad ska betalas?
Och framförallt, hur anser AQHA att du bör göra?

Nu har jag appaloosa, men antar att det är liknande. Alltså att man behöver registrera ägarbytet till Appaloosa horse club i USA. Då var man även tvungen att bli medlem och det gick på runt 700-800 sek plus fraktkostnaden. Då fyller man i kortnr, vet inte om det går att göra på annat sätt.
 
Det har ju inte alla banker iallafall inte min bank. Vet att Swedbank har det finns det fler?

Ja det finns fler. Jag skulle aldrig våga skicka mitt riktiga kortnummer utan använder alltid e-kort vid all betalning där jag inte själv är fysiskt närvarande. Googla så hittar du fler banker som erbjuder e-kort.
 
ja det är nog samma för appaloosa som för quarter, dvs. när man registrerar ägarbyte på en häst av amerikanskt ursprung (amerikansk ras) måste man skicka papper till amerikanska rasförbundet, då de står ensamma med rätten att registrera dessa rashästar, detta vill de såklart ha rätt bra betalt för, landar på ca. tusenlappen beroende på tillval och medlemskap, för att försäkra betalning ska man antingen skicka sina kortuppgifter eller en check då de inte tar emot kontanter, känns olustigt att skicka sina kortuppgifter om brevet hamnar på villovägar.. Därav frågan, hur kan man annars göra?
 
ja det är nog samma för appaloosa som för quarter, dvs. när man registrerar ägarbyte på en häst av amerikanskt ursprung (amerikansk ras) måste man skicka papper till amerikanska rasförbundet, då de står ensamma med rätten att registrera dessa rashästar, detta vill de såklart ha rätt bra betalt för, landar på ca. tusenlappen beroende på tillval och medlemskap, för att försäkra betalning ska man antingen skicka sina kortuppgifter eller en check då de inte tar emot kontanter, känns olustigt att skicka sina kortuppgifter om brevet hamnar på villovägar.. Därav frågan, hur kan man annars göra?
det borde väl gå att göra en vanlig banköverföring, prata med din bank. Och be rasförbundet om deras kontouppgifter.
 
Jag har bara fyllt i och skickat iväg. Anledningen är att jag sällan har så mycket pengar på kortet, flyttar över pengar vid behov.
Tänker att kortet kan bli kapad vid en bensinmack eller liknande, för mig känns det tryggare. :)
För att inte talar om hur ofta jag förlägger plånboken. :eek::angel::down::rage:
 
Förklara gärna lite mer, för oss som inte har erfarenhet av quarterhästar.
Vad är det du försöker göra? Vad ska betalas?
Och framförallt, hur anser AQHA att du bör göra?
Så fort man ska göra ägarbyta, blir medlem i AQHA, byta färg eller liknande så skickar de ett "inbetalningskort" där man ska skriva in sina kortuppgifter och skicka tillbaka till andra sidan Atlanten. Mer eller mindre allt som förändras med passet måste gå via AQHA i USA.
Och i pappersform dessutom.
 

Liknande trådar

Äldre Nu är goda råd kanske inte så dyra men kärringen är förbannad. Lång historia kort. Jag och exman bygger hus på min släktgård -97. Åren...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
25 230
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp