Mitt fjordsto blir jättejobbig att rida under vinterhalvåret, och nu har jag märkt att det börjat komma. Vissa dagar är hon hur lugn och snäll som helst och vi kan rida ut långa härliga turer, men andra dagar är hon som förbytt. Det känns inte som hon lyssnar. Hon tar ibland bettet och drar iväg, bockar om man ska trava eller galoppera eller skyggar för saker. Så länge man skrittar brukar hon inte göra något dumt det är mer känslan av att hon är spänd och taktar på.
Vad tycker ni jag ska göra åt det? Strunta i att rida några månader och bara ta promenader? Tar hästen skada av att inte bli riden alls ett tag?
Till problemet hör också att vi inte har några bra ridvägar och ingen paddock, vilket gör att man tvingas rida på en knölig och lerig åker i kolmörkret alt. på grusvägen.
Vad tycker ni jag ska göra åt det? Strunta i att rida några månader och bara ta promenader? Tar hästen skada av att inte bli riden alls ett tag?
Till problemet hör också att vi inte har några bra ridvägar och ingen paddock, vilket gör att man tvingas rida på en knölig och lerig åker i kolmörkret alt. på grusvägen.