Ömmar efter skoning

Humlisen

Trådstartare
Har idag skott min häst och låtit en ny hovslagare göra detta pga att jag varit missnöjd med föregående.

Tillsaken hör nu är att när jag några timmar senare skulle ta ut hästen i stallgången för att rida så ömmade/haltade hon både fram och bak. Första tanken är ju att denna hovslagare skor på ett annat vis och därför ömmar hon nu. Vad säger ni? Har ni varit med om något liknande? Tror inte hon är sömstucken, men man vet ju aldrig. Han skor en till häst i stallet och inga problem med denna.

Har pratat med hovis och han ska kolla på henne imorgon.

Kan tillägga att hon är jämnvarm i alla hovar och halta mest när man svänger åt vänster. Har aldrig tidigare varit så och fång är det nog inte heller, svårfödd häst.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 318
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: MiniLi
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka