Omkullvält av hund

Sv: Omkullvält av hund

Ja men det kanske inte bara gör ont, det kan skada också. Finns mycket känsliga organ i magen på en hund(och alla andra levande varelser också).

Ja men jag är så pass egoistisk att jag står för dom skadorna isåfall.
Jag har ändå svårt att tänka mig att ett mjukt upphöjt knä kan göra så stor skada. Det handlar ju inte om en karatespark :D

Kanske beror på ens egen längd och hundens storlek då.;)

Ja men jag är så pass egoistisk att jag står för dom skadorna isåfall.
Jag har ändå svårt att tänka mig att ett mjukt upphöjt knä kan göra så stor skada. Det handlar ju inte om en karatespark :D

Nej nu har jag inte heller sagt att ett "mjukt upphöjt knä" skulle göra skada. Eller?

Vi har en slamshund i stallet som är lös, jag klappar aldrig andras hundar och den här har jag verkligen gjort klart för att den inte ska komma in i min sfär.
När hunden har kommit emot mig, så har jag gått mot hunden med bestämda steg och det har faktiskt räckt. Den fattade väldigt snabbt och låter mig vara ifred idag.

Om hunden är lös och kommer in till er så måste du ju prata med grannen om detta inte är önskvärt.

För att det var du som nämnde "knäa" först. Men jag kunde ha skrivit "delvis KL"eller nått. Men trodde inte att du/ni skulle vara så känsliga och ta det så allvarligt.:crazy:

Äsch de vi reagerade på var väl att du reagera när hon i själva verket förklarat att man skulle vara försiktigt, om du fattar vad jag menar :p

Jo jag ville bara lägga lite extra vikt vid det så att inte någon trög person läser det här och tror att man kan sparka till hunden i magen jätte hårt eller nått.:)

kommer det en okänd hund rakt framifrån och hoppar upp på mig
knäar jag den. Sen brukar dom inte vara så kaxiga längre. Sen ska man ju inte ta i för glatta livet, det räcker med att mjukt höja benet bara.

så hade jag med gjort. de handlar ju inte om att sparka hunden eller på något sätt vara våldsam/hårdhänt utan bara som ett hinder för hunden när den hoppar. De blir obehagligt och inte alls lika enkelt att hoppa om man har ett knä i vägen.

TS

Har sjukt svårt för ouppfostrade hundar och att hoppa är bland de värsta jag vet...

*lån*

Den människa som knäar någon av mina hundar får veta att den lever :devil:

Händer typ en gång var 15:e år iofs att någon gör så, vilket torde tyda på att jyckarna är rätt behändiga ändå ;)

Knäar själv aldrig hundar, men kan skuffa/fösa ner de som hoppar

den personen som låter sin hund hoppa på andra människor skulle få veta att h*n lever ;)

Eh...hur skuffar/föser man undan en hund som är av storleken B-ponny...? :D Alltså, jag är 180 cm och Bears huvud når mig till tuttarna! (Och fullt hängiga är de inte att de hänger vid naveln direkt :angel:)

Om hunden är lös och kommer in till er så måste du ju prata med grannen om detta inte är önskvärt.

Det har jag redan gjort, tyvärr med mindre lyckat resultat. Ägaren är f.d. storstadsbo som anser att man inte behöver koppla sin hund om man bor på landet. Och jag får liksom räkna med att Bear kommer hit eftersom jag låter mina katter gå ut "han tycker ju det är helfestligt att "leka" (läs: jaga upp i närmsta träd) med dem"...

*kl* om man först klappar/gosar med hunden och den sedan hoppar upp då tycker jag att man får ta det, den person som i det läget hade hanterat min hund minsta hårdhänt, (och ja, ett knä som kan träffa hans mjälte är hårdhänt!) hade inte behövt besvära sig med att träffa någon av oss igen.

Skulle en hund däremot komma springande och inte stanna för ett "gå hem med dig" eller liknande har man ju en helt annan rätt att freda sig...

Ta tag i nackskinnet och "ställa ner" hunden brevid sig eller putta undan med en hand mot halsen får ner hunden utan risk för skador!

Jag har knäat en hund riktigt ordentligt en gång och det var när den kom i full karet och slängde sig upp i princip. Okänd hund för mig som inte såg så trevlig ut.

Men annars så kan jag höja benet och lixom trycka tillbaka med knäet, vakren med fart eller kraft.

Jag skulle iaf ha pratat med ägaren flera gånger och ev. hota med polisanmälning om det inte bättrade sig.

*kl* om man först klappar/gosar med hunden och den sedan hoppar upp då tycker jag att man får ta det, den person som i det läget hade hanterat min hund minsta hårdhänt, (och ja, ett knä som kan träffa hans mjälte är hårdhänt!) hade inte behövt besvära sig med att träffa någon av oss igen.

!

Om en hundvan person föst undan min med knät när hon hoppat hade inte bekommit mig det minsta faktiskt. Jag hade nog inte ens reflekterat, möjligen blivit glad över att personen satte gränser direkt ist. för att komma och klafa i efterhand.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka