OMG vad har jag gjort??

S

Sellan

Jag har bjudit på 4st auktioner på E-bay....
säljaren har 100% bra feedback (över 800st tror jag det var) och skickar "worldwide"...
det e bara det.. betalning och frakt.. har skaffat paypal men har inte riktigt fattat hur man gör och jag ligger högst i bud på 2slinkys, den ena auktionen slutar om 2dagar.. :eek: :eek:

ush men jag var bara tvungen för att de var så söta :rofl: nu kommer jag inte kunna sova inatt:angel:

och jag som e urdålig på engelska:D

tips någon`?

Sv: OMG vad har jag gjort??

Hmm, ja har handlat saker på tradera med paypal men kommer inte riktigt ihåg hur de va det gick till.. Men gå in på tradera och läs om de, där står de ju iaf på svenska :)

Bra tips! tack! ska försöka läsa igenom alla villkor mm med kompis imorgon..

hur länge tar det innan man får hem varan?
en slinky kan väl man inte bli tvungen att betala tull/moms på?

Det är jätte lätt att betala med paypal på ebay varor! man "langas" direkt från ebay till din paypal sida och allt är ifyllt och klart. Jag brukar be säljaren om att skicka det så billigt som möjligt men då kan det ju istället ta längre tid innan det kommer. Har för min att tull och moms tillkommer om varans pris överstiger 2000 kr.

Du måste betala tull och moms oavsett varans pris, om den inte skickas som gåva och värdet ej överstiger $40. Ibland har man tur och då "missar" tullverket försändelsen. Tull och momskostnad brukar man även få betala på fraktkostnaden.

Ja, det är så...så om man känner någon "over there" som man kan skicka försändelsen till och som kan paketera om...då är man glad och så sparar man lite pengar....;)

Jag köpte grejer för drygt 90 dollar för en månad sedan och hade tur - tullen missade paketet och jag behövde inte betala ytterligare avgifter.

Enstaka små paket är nog inte så intressant för tullen kan man tänka - det tar mer tid än vad det ger i inkomster.

/Camilla

ved betyder Make a Counteroffer | Decline Counteroffer

Accept offer vet jag vad det är, men jag vill göra ett till lite lägre bud...

Jag har köpt 200 saker på ebay, har fått tulla för 3 st..

Be säljaren skriva ner värdet på fraktsedeln så slipper du tulla.

Och jag har köpt över 50 och fått betala tull + moms för ett par stycken. Ingen har skrivit ned värdet, men jag köper med för ganska små summor, ofta är frakten dyrare än själva varan! Däremot så har vissa gått med på att kryssa i "gift" rutan på tull blanketten. Fick just idag ett paket värt $50, utan tullavgift!

Detta är en Slinky
aquaswirl1.jpg

ved betyder Make a Counteroffer | Decline Counteroffer

Accept offer vet jag vad det är, men jag vill göra ett till lite lägre bud...

Som jag förstår det så kan säljaren välja ut en köpare som har lagt ett bra bud och gå direkt till den och säga "får jag X så får du köpa", det är det som är en "counteroffer". Då kan köparen antingen acceptera det, tacka nej till det (= decline) eller lägga ett motbud (= make a counteroffer).
Man har typ 2 dygn på sig att svara tror jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka