Ömfotad ???

G

Goldi

Vi har haft en bra vinter med mkt snö och kanonfint underlag att rida på. Alla steniga stigar har varit toppenfina. Nu är ju den härliga sommaren här igen med hårdare underlag och stenar. :( Min undran: Kan hästarna bli lite ömfotade i början nu innan de vänjer sig ? Min häst känner av detta och när jag tänker efter så var det nog lika förra våren. Ngn som märkt liknande ?
 
Sv: Ömfotad ???

Det är lika med min Calle. Han tycker att det är lite jobbigt med grusvägar nu efter vinterns snälla väglag.
 
Sv: Ömfotad ???

Samma med min Sunny, hon är väldigt trippig. Spec nu just efter skoning också. Men det kommer väl bli bättre sen hoppas jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 222
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp