omföderskor.....

tinissen

Trådstartare
med barn nr 1 kunde jag inte ana för 5 öre att förlossningen skulle starta i v 37, inga förvärkar inget tecken alls, nu andra graviditeten har jag haft förvärkar o sammandragningar i snart 5-6 veckor.(nu mitten på v 33) men senaste dagarna tycker jag att de börjat få annan karaktär, de har börjat göra ont, fast inte som värkarna som var efter vattenavgång, ilar neråt och idag har det blivit tyngre tryck känns det som, svårt o förklara..:confused: de är inte regelbundna alls utan kan komma flera på några h och sen inte alls på någon dag och kommer inte vid någon speciell aktivitet utan även om jag vilar. känns inte som det är nödvändigt att åka in för kontroll men kan ändå inte riktigt släppa tanken på att det kanske skulle kollas ändå... hur har ni upplevt er andra graviditet?? har förvärkar o sånt varit värre gång nr 2? jag har ju lixom inget o jämföra med:)

Sv: omföderskor.....

Jo, jag har haft mer sammandragningar och förvärkar för varje gång. Med tredje barnet trodde jag verkligen att förlossningen satt igång flera gånger innan det faktiskt var dags, så hade det aldrig varit innan.

Första graviditeten hade jag knappt en enda förvärk, andra och tredje hade jag så ont så jag trodde det var på gång emellanåt. Andra gången började det runt v 33, hade regelbundna förvärkar som gjorde ganska ont varje dag. Började på em och släppte på natten. Veckan innan han föddes var skitjobbig. Tredje var ganska lik andra, fast värre...

oh vad skönt o höra:) magkänslan säger lixom att än är det inte dags medan man tolkar sin kropp på ett helt annat sätt. smärta får man ju av en anledning.. o lite hjärnspöken på det:D;)

Vanliga sammandragningar har jag haft många under båda graviditeterna, men ej några som gjort ont. Med 1:an kände jag heller inget särskilt innan de rätta värkarna började 3 dagar innan BF. 2:an trodde jag skulle titta ut nästan varenda dag under 2 månaders tid. Det kändes så annorlunda och med tryck neråt. Fast hon fixerades i v 30 (vilket sonen aldrig gjorde förrän han tittade ut) och det var nog därför det kändes så olikt här hos mig.

Första värken jag kände första gången var 2 timmar innan han var ute! Andra gången hade jag smärtsamma sammandragningar från v.16!

Båda förlossningarna har börjat med vattenavgång.

Jag hade förvärkar väldigt länge med nr 2. Ända fram till igångsättningen i v42 utan att jag hade någon nytta av dem alls :(

Med 2an hade jag mycket förvärkar och i v.33 kändes det mer än vanligt, tog det säkra före det osäkra och åkte in o kollade- hade regelbundna värkar med ca 4 min mellanrum! Det var inte som förlossningsvärkarna, jag kände dom men blev osäker på om det verkligen var som jag kände.. Fick Bricanyl för att stanna av det hela och sen väntade den lille iaf till v.35+6 innan han kom :) (1an kom i v.36+3..)
Jag tycker att du borde kollas om du känner att nåt är annorlunda, min andra graviditet skilde sej mycket från den första och med facit i hand är jag glad att vi åkte o kollade när jag kände att det inte stod helt rätt till :)

hade kontakt med bm igår och skulle avvakta eftersom det är väldigt oregelbundet, kan som sagt gå ett dygn utan någon sammandragning. har fått en extra kontroll bokad fredag morgon, men hon tyckte jag skulle ha väska packad o klar nu ifall att..
jag har ju inget o jämföra med utan får helt gå på känsla eftersom jag inte hade en enda värk som kändes förra gången fören efter vattenavgång.:)

Liknande trådar

Gravid - 1år för en vecka sen (35+6) var vi på förlossningen pga regelbundna värkar, de valde då att bromsa förlossningen med bricanylinjektioner...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·
D
Gravid - 1år Nu blir jag riktigt trött. Måste bara få skriva av mej och ventilera mej lite. Allt började i vecka 25 då jag fick konstaterat att...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Dandyridge
·
Gravid - 1år Någon som haft detta? Med mitt första barn började min milda hf på detta vis. Fick galen klåda från ingenstans natten innan ett bm...
Svar
2
· Visningar
11 699
Senast: pixietail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka