Omega3 och vegetarian...

I

I have a dream

Jag undrar hur jag ska få i mig det...? Hörde förut att linfröolja (usch... vilket jag helst inte stoppar i mig :D) skulle funka, men sedan fick jag höra att ... nej det var inte så bra.
Vaaad ska jag göra för att tillgodose det behovet? Och som sagt, veg. så fisk är uteslutet ;).

Sv: Omega3 och vegetarian...

Det som rekommenderas (förutom fisk) är raps- och linfröolja samt avocado och valnötter. Det finns också veganska kosttillskott att ta. Jag hittade några produkter genom att googla på "vegetariska källor till omega 3" :)

Var har du hört att linfröolja inte skulle vara bra?

Jag äter kapslar med linfröolja, har sagt det till BM och tycker hon borde reagerat om det inte var bra.

Jag läste att man inte riktigt visste hur bra det omvandlades till EPA och DHA. Ifrån fisk är det väl redan "omvandlat och klart", liksom. :)

Man behöver ju inte äta det direkt ur skedarna. Man kan ju ringla olja över maten istället för att plåga sig själv.

Diverse frön och nötter (samt vissa oljor) äter jag själv dagligen för att få i mig Omega-3, plus allt annat nyttigt som frön och nötter innehåller!

Jag hittade krossade linfrön hemma, går det bra att ta istället för linfröolja? För dom gick superbra att få ner iaf, borde vara bättre än inget..?
Och så använder jag mig av rapsolja när jag använder mig av olja.

Enligt min läkare är linfrön inte speciellt bra att äta då det hämmar upptaget av järn. När jag söker runt om det så hittar jag ingen tillförlitlig info som stödjer det dock. Åsikterna i frågan verkar gå isär.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 821
Senast: Lhas
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 469
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka