Allmänt "knapplån" till alla oss som bidragit i tråden ang sido spåret om grindar i eftermiddag
Det blir ju oerhört talande just hur antagandet "sunt förnuft" är så otroligt subjektivt .
Tillochmed i detta sidospår /ämne så börjar många gång på gång i flera inlägg efter varann fortsätta argumentera varför deras sätt är det mest logiska, ansvarsfulla och säkra och kan inte släppa det riktigt att andra har sätt som varierar mot deras eget som de anser är de mest säkra och logiska De upprepar sitt upplägg som det mest logiska och följer upp med kommentar att "de kan inte förstå varför xx annat sätt öht är logiskt " osv
En liten passus som exempel ang ngt helt annat :
I Sverige är det praxis vid avtag av täcken att man alltid först knäpper loss maggjordarna ur säkerhets perspektiv.. Det är inte alls praxis i alla länder/kontinenter av säkerhetsskäl med lika goda argument säkerhetsmässigt
Jag hade utsläpp, några av de 22 hästarna hade dubbla benremmar bak (alltså inte bara en under svansen)... Jag har lärt mig på ett sätt å gjorde så. Tror ni det togs upp på stallmöte av en eller? Fan som att jag försökt mörda djuret... Jag knäpper på samma sida men krokar i snörena... tror till å med jag hade en tråd här för å fråga om ni andra också försöker döda andras hästar med bensnören Fick argument för VARFÖR man gör på det sättet...
Slutade med att alla fick måla på sin tavla hur de ville ha benremmarna... II X )(
i-land...
(alla överlevde, alla var nöjda förutom den enda personen som blev "galen" )