Om temp och puls hos brunstigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
S

Stopek

Jag undrar om det inte bara är tempen utan även vilopulsen som kan gå upp när ett sto är brunstigt? Har ni någon aning om hur många extra slag de kan bli per minut då?
Hälsning Maja

Jag har då inte märkt någon skillnad i vilopuls på damerna vid brunst. Visserligen är jag lite lat med att ta vilopulsen men innan tävling brukar jag kolla att allt är ok.

Men det kanske är så ändå, jag har faktiskt bara sett ett av stona brunstig vid tävling en gång.

/// ghost

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 225
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • reservdelar till klösträd

Hästrelaterat