Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"He" = ett alldeles utmärkt litet ord som gör att "sätta, ställa, lägga" blir rätt onödiga.
Va? Jag fattar inte Kan ni använda det i en mening?Bästa ordet! Översatt engelskans "put", fast här kan vi också böja: he, hedde, hett.
Va? Jag fattar inte Kan ni använda det i en mening?
He tallriken på bordet?
Att he sig i sängen?
Nää jag fattar inte
Tell me
Mvh Miks
Knöggel (knöggligt) - när marken är hård, ojämn och frusen. Typexemplet är upptrampad, påfrusen lera.
Aldrig hört! Kan bero på att jag inte hänger i Norrland så oftaJag tror att he är norrländskt? Och ja, "he fram tallriken", "he tillbaka glassen i frysen", "hedde du undan glassen?"
Ett fantastiskt ord hur som helst Är typ en förkortning för ställa, lägga och hämta.
"He" = ett alldeles utmärkt litet ord som gör att "sätta, ställa, lägga" blir rätt onödiga.
Va? Jag fattar inte Kan ni använda det i en mening?
He tallriken på bordet?
Att he sig i sängen?
Nää jag fattar inte
Tell me
Mvh Miks
Eller hur, komplett med uttrycket en fnula på tråden.Va, fnula är för mig att pilla med något, att greja
He på TVn.
He på spisen.
He i dem i vattnet.
He socker på gröten.
He tallriken på bordet. Du fattar ju!
Ja har alltid sagt "en fnurra på tråden" (6250 träffar på google) motför 2 träffar på "en fnula på tråden"Eller hur, komplett med uttrycket en fnula på tråden.
Bola - Vi brukar säga " Ja kom bola Husum å ät götta å tyck de ä tyckt!" (typ Jag är från Husum och äter godis och tycker att det är väldigt bra!)
Nu när du säger det så kanske det är lite dra alla över en kam över min fnula på tråden...Ja har alltid sagt "en fnurra på tråden" (6250 träffar på google) motför 2 träffar på "en fnula på tråden"
Bola finns redan i SAOL
Bola v. -de (åld) bedriva otukt