om medicin

Sv: om medicin

Hej!

Det beror ju helt på vilken medicin det är.

Jag kan ta mina sömnpiller och sen alkohol och vips funkar inte sömnpillrena. Sjukt onödigt eftersom pillrena är skitdyra.

Så det är inte nödvändigtvis så att man blir dålig av att dricka när man äter medicin, det kan lika gärna vara så att medicinen inte längre verkar lika bra.

/Lavinia

Skulle jag dricka alkohol med mina lugnande eller sömntabletter så skulle jag ha väldigt roligt för alkoholen förstärker pillernas effekt.
Det slutar med att jag gör en massa saker jag inte kommer ihåg och vaknar dagen efter och har minnesförlust.

Har testat tidigare när jag var ung och dum. Något jag avråder från. Spelar ingen roll om det var en stund innan jag tog tabletten eller drack innan jag tog tabletten. Funkar vilket som för min del.

Mina andra mediciner mot psykiska besvär kan jag dricka alkohol med i kroppen. Har ju dock aldrig tagit dom samtidigt utan det har ju gått ett tag emellan.

JA!
Inte kombinera medikinet med alkohol!! Nej, nej, nej! Läs bipacksedeln! Och INGEN ALKOHOL!

Liknande trådar

Mat Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det...
2
Svar
24
· Visningar
1 001
Kropp & Själ Är det någon som vet mer om biverkningar gällande medicin mot bältros? Vet tyvärr inte namnet på medicinen (det är alltså inte jag som...
Svar
4
· Visningar
271
Senast: gammalek
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
802
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
968
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II