Lilljessicah

Trådstartare
..ska ge förslag på en liten hundras, lång el. kort päls till ett mkt aktivt hem som sällskapshund.
Vad föreslår man som bäst då?

(lilljessicah med torka på förslagsfronten)

Undrar även om någon tjäck bukefalist kan zooma in den här bilden och lägga upp den så vi kan komma på vad det är för ras?
Det ser ut som någon spaniel av något slag, men ändå inte!? Ca 40cm höga.
Det kan hända att det är två olika raser, eller så är bara den svarta nerklippt.
Gud va nyfiken jag är. Någon?

Sv: Om man..

Jag tycker att den svarta i mitten ser ut som en mellanpudel, men det var kanske dem två andra du menade... :angel:

Jag tycker att den svarta i mitten ser ut som en mellanpudel, men det var kanske dem två andra du menade... :angel:

He he.Nej,pudel är det verkligen inte.;) Jag tror att alla 3 är av samma ras. Den svarta ser dock nerklippt ut. Dom är lite cockerliknande men ändå inte.
Hoppas därför på att någon duktig själ har lust att zooma in bilden och lägga ut.;)

He he.Nej,pudel är det verkligen inte.;) Jag tror att alla 3 är av samma ras. Den svarta ser dock nerklippt ut. Dom är lite cockerliknande men ändå inte.
Hoppas därför på att någon duktig själ har lust att zooma in bilden och lägga ut.;)

Nehe, haha :rofl:

..ska ge förslag på en liten hundras, lång el. kort päls till ett mkt aktivt hem som sällskapshund.
Vad föreslår man som bäst då?

Border Terrier eller Dansk-svensk gårdshund (alias Skåneterrier, alias Skandinavisk Terrier). Mina två favvisar iaf :D

/Camilla

Border Terrier eller Dansk-svensk gårdshund (alias Skåneterrier, alias Skandinavisk Terrier). Mina två favvisar iaf :D

/Camilla

Tack. Jag skriver upp alla förslag och sänder vidare. Jag brukar vara en hejjare på att komma på raser för olika ändamål om någon vän frågar, men ibland uppstår total minnesförlust.

Kan det inte vara såna där Clumber(?) Spaniel tro ?

Käcka sällskapshundar...ja Pappillon är faktiskt roliga hundar om dom blir behandlade som hundar och inte sköra keramikvaser.... DSG, men dom är ju väldigt aktiva och behöver ju aktiveras mera...

clumber

s24.jpg

Senast ändrad:

Jag måste säja att jag tycker inte dom ser ut att vara samma ras, och den svarta ser verkligen ut som en mellan pudel...

Men bilden är ju suddig, så det kan vara ganska förvillande, kul och se vad det blir av om någon kan förstora och ta bort det suddiga!

Hmm.. nej det är ingen clumber heller. Fast dom är väldigt lika, om man skulle ta bort allt överflödigt skinn.:angel:

Jag måste säja att jag tycker inte dom ser ut att vara samma ras, och den svarta ser verkligen ut som en mellan pudel...

Men bilden är ju suddig, så det kan vara ganska förvillande, kul och se vad det blir av om någon kan förstora och ta bort det suddiga!

Ja det ser faktiskt ut som en pudel på bilden, fast inte IRL. Hade det inte varit för att tanten som äger dom här hundarna är fullständigt dum i huvet så hade jag frågat om rasen.Vi får se till att hitta en duktig photoshop användare o klura ut rasen ist.:D

Kan det inte vara cockerpoo's. Blandras mellan Amris och pudel?

Bra idè !
Jag vet faktiskt en cockerpoo som nästan ser ut som den till vänster på bilden (fast vit).
Och det förklarar ju varför den i mitten ser ut som en pudel och den till höger som nåt spanielliknande! :)

här hittade jag lite foton.

Alla 3 ser ut som hunden på första bilden längst upp till v. Förutom att dom har lite slätare päls, och lite mer utav cocker huvudet. Problemet sitter väl i att hon har ställt ut sina hundar förr i tiden. Så det är alltså renrasiga i sverige godkända hundar. Vilket gör det hela mkt svårare, jag är sååå nyfiken. Jag går snart ut o frågar tanten,(med risk för att bli attackerad o halvt ihjälpratad).

Fortfarande ingen photoshop fantast?:D

Ja det stod ju att två st var leverfärgade :D ....men den svarta i mitten kanske inte alls är samma ras...gå ut o fråga tanten NUUUUUU....:rofl:

Jag har go lust o fråga. Jag sitter i köket o spanar på dom. MEN hon är en komplett idiot. På riktigt. Jag har blivit anklagad för att sno hennes post en gång när jag var snäll o lämnade ett brev som kommit fel. Hon skriker o gormar o säger att hon ska kidnappa min stora hund om jag inte säger var hon kan få tag på en likadan. Men hallå lixom, inte vet jag!! Usch. Jag vill veta, men orkar inte hamna i energisugande diskutioner med en galning som hon.
Hmm...:cool:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 704
Senast: Dandylinn
·
S
Övr. Hund Jag är verkligen förtvivlad! :cry: Min älskade schäfertik hänger på en skör tråd och det verkar snart som att alla är emot henne. För...
Svar
11
· Visningar
1 204
Senast: bestatjejen
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064
U
Övr. Hund Jepp, det kunde nog inte gått mkt sämmre än det gick annat än om hunden sprungit ner sig på en is eller liknande. :cry: Jag har ju...
Svar
8
· Visningar
2 047
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka