Om man vill ha den finaste och bästa

F

Fjunet

utrustningen inom körsporten, vilka märken ska man hålla sig till då? Kom gärna med prisexempel!

Med finaste och bästa menar jag givetvis den säkraste och med bäst kvalité ;)

Fjunet - som tänker uppgradera så snart som möjligt!

Sv: Om man vill ha den finaste och bästa

Jag skulle nog säga en Tärnsjösele som är måttbeställd men det är ju bara min åsikt...

Kan man måttbeställa av dem? Vill fortsätta ha minishettisar, men de kommer ju kanske inte vara byggda likadant :S

Javisst kan man måttbeställa av Tärnsjö. Om man vill kan man t.om. komma dit med hästen så mäter de själva på den.

De gör bra selar. Säkra och utformade på rätt sätt, bra kvalitet som ger lång hållbarhet och som också hör till säkerheten. Sen är de fina att se på också. Lätta att putsa upp och hålla snygga vilket är svårt med sämre läder.

Jag tycker absolut att selarna från Henk van der viel i holland är de bästa. De är hållbarare än tärnsjö och håller sig snyggare längre. Lädret är av superkvalitet lika så spännen och sömmar. Dessutom så är finselarna därifrån mycket snyggare utformning och man har verkligen lagt ner jobb på dem. En maratonsele kostar ca 20000kr och en finsele ca 30000kr.
De finaste vagnarna man kan ha är alla gånger tillverkade hos Khunle i tyskland dok finns det nog ingen vagn under 100000kr.
I sverige så är Troedsmaratonvagn den körmässigt bästa och den är hållbar. Men om den är så snygg vet ja ju inte om jag tycker.
/M

Miamiamia, du har inga bilder på selen och Troedsmaratonvagn? Tillverkar Henk van der viel selar i ministorlek tro?

Jag har bilder men kan inte lägga in dem här av någon anledning. Pma mig din mailadress så kan jag maila.
Jag vet att dom gjort selar till Magret Bennich`s welshar så de kanske även gör till shettis. Man beställer selen genom Nicke pålsson så hör med honom.
/M

Är inget som är aktuellt just nu, men jag skriver upp namnet :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej! Säljer min älskade bästa vän som är den absolut snällaste hästen i allt. Det är pga att jag inte hinner med allt som han...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Linnkorner
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: MJLee
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 281
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon