Om lastningsproblem.

Sv: Om lastningsproblem.

Haha, snyggt med hunden där med!
Påminner mig om när jag såg en liknande bil med öppet flak i Sydafrika. På släpet stod en kille med två hästar i grimma och grimmskaft. Kändes inte helt stabilt men sydafrikanerna förklarade att om en häst inte vill gå in i transport så är det enklare att göra så, för det är mer narturligt för dem...
Jag skulle dock inte vilja vara den som ska stå där bak med hästarna...

Ja, den är skön :p
Coolast tycker jag nästan bakbensstyrkan är. Hur sjukt stark måste den inte vara för att kunna göra ett så kontrollerat upphopp? :d

Tycker inte det ser tokigt ut. I länder där det kan vara svårt att få tag i en ordentlig hästtransport är lastbilsflak med staket runt ofta den lättaste lösningen. Har sett samma sak i Indien vid transport av hästar. Ofta är då alternativen antingen att man transporterar hästarna till fots, eller på lastbilsflak, är det långt är det helt klart skönare för hästarna att slippa gå hela vägen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Hufvudsta diskuterar vi en hel del hur vi ska öka kunskapen i hästhantering och få in det i undervisningen. Vi ser att det ofta är...
Svar
1
· Visningar
567
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid världscupfinalen i Basel bjöds välfärdsgruppen R-Haltenswert in för att granska hästhanteringen. Trots arrangörens öppenhet...
Svar
0
· Visningar
63
Senast: Gunnar
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 131
Senast: Badger
·
Samhälle Stort pådrag, vad är det som händer i någons hjärna när den väljer att göra detta? Hoppas så många som möjligt mår bra och är i säkert... 16 17 18
Svar
351
· Visningar
28 220
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka