Om lastningsproblem.

Sv: Om lastningsproblem.

Haha, snyggt med hunden där med!
Påminner mig om när jag såg en liknande bil med öppet flak i Sydafrika. På släpet stod en kille med två hästar i grimma och grimmskaft. Kändes inte helt stabilt men sydafrikanerna förklarade att om en häst inte vill gå in i transport så är det enklare att göra så, för det är mer narturligt för dem...
Jag skulle dock inte vilja vara den som ska stå där bak med hästarna...

Ja, den är skön :p
Coolast tycker jag nästan bakbensstyrkan är. Hur sjukt stark måste den inte vara för att kunna göra ett så kontrollerat upphopp? :d

Tycker inte det ser tokigt ut. I länder där det kan vara svårt att få tag i en ordentlig hästtransport är lastbilsflak med staket runt ofta den lättaste lösningen. Har sett samma sak i Indien vid transport av hästar. Ofta är då alternativen antingen att man transporterar hästarna till fots, eller på lastbilsflak, är det långt är det helt klart skönare för hästarna att slippa gå hela vägen.

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 092
Senast: Badger
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Samhälle Såg denna i mitt flöde nu, alltså man blir så in i helsike förbannat. Vad är det som händer? Hur kan man frias på det underlaget? Dom...
2
Svar
27
· Visningar
1 331
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 246
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar