om jag tänker det värsta ......

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

så kommer jag ev att vara arblös efter föräldraledigheten (hoppas verkligen att jag har hittat ett jobb ,ska börja söka redan nu). och med dagens akassa så kommer man inte så långt. är det lättare att få beviljad ersättning av socialen när man har barn? jag sökte innan när jag var 19år och då kunde jag inte få det för att dom ansåg att sambon var skyldig att försörja mej.men nu har vi större utgifter än innan. som sagt jag önskar verkligen inte att jag är arblös sen,då jag verkligen vill jobba och inte trivs hemma,blir lätt deprimerad när jag bara sitter hemma och glor.........
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: om jag tänker det värsta ......

Det är hushållets gemensamma inkomster som avgör ifall man är berättigad till socialbidrag. Existensminimum blir naturligtvis högre om det finns barn i familjen...
 
Sv: om jag tänker det värsta ......

din a-kassa är ju 80% av lönen så varför skulle ni inte klara er? lika hög som vid föräldrapenning :idea: och nog hinner du hitta ev annat jobb, det är väl länge till det är aktuellt :)
 
Sv: om jag tänker det värsta ......

Det beror nog på vart du bor..

Några jag känner letade upp de trasigaste kläderna de kunde hitta, klädde på sin dotter det och gick till soc och sa att de måste köpa nya barnkläder, säng och vagn. Nästa dag hade de 10.000:- på kontot :eek:

Pengar som jag istället tycker skulle gått till en person utan inkomst eller mat på bordet :mad:

Men det skadar ju aldrig att i alla fall söka! Vi fick avslag när min sambo sökte när han var 19 och blev arbetslös, då tjänade jag 12.000:- men då bodde vi otroligt billigt. Vi hade 400:- kvar efter deras "tabell" uträkning vilket inte gav oss rätt till bidrag.

(ps när får man se bild på den lille?)
 
Sv: om jag tänker det värsta ......

ska försöka att ordna bild på han,jag är inte så teknisk så min bror får greja med sånt...förhoppningsvis inom någon dag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 730
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 548
Senast: Lhas
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 661
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp