- Svar: 49
- Visningar: 3 642
Om jag inte vore deprimerad utan hade massor av energi och driv, om jag inte hade svårigheter att starta och fullfölja något, då kunde mitt liv se helt annorlunda ut. Jag skulle vilja odla en massa så klart, både grönsaker, frukt, bär och nötter. Överskottet kunde jag sälja. Jag skulle utveckla min skogsträdgård snabbare. Jag skulle laga min mat från grunden med det jag odlar. Och kanske skulle jag hålla kurser och föreläsningar om detta. Det vore kul att sprida kunskap till vetgiriga. Men det känns lite läskigt att tänka på. Jag skulle behöva kunna mer själv först. Jag skulle också vilja utveckla skogsträdgårdar på allmän mark. Kanske skulle jag skaffa bin igen. Jag skulle också gärna ha höns, men då måste jag ha hjälp av någon annan. Och så skulle jag vilja ha mer liv och rörelse här. Jag kunde t.ex. ta emot volontärarbetare som vill lära sig mer om odling.
Så det är tråkigt att läget är som det är. Jag orkar ju knappt med mig själv. Men drömma kan man ju.
Så det är tråkigt att läget är som det är. Jag orkar ju knappt med mig själv. Men drömma kan man ju.