Öm i sulan!

movi

Trådstartare
Hästen trampade på en sten i lördags efter ridturen,vi stog på stallplanen och pratade med stallägaren!

När vi gick in så markerade hon,och en sten for ut!
När jag släppte ut henne i hagen,så var hon inte öm,i och för sig väldigt mjukt,dels ligghallen först och sen lera!

I söndags på dagen markerade hon inget,men på kvällen ringde stallägaren och sa att hon markerade lite när hon sprang i hagen!

Idag när vi var ute,så markerar hon lite,inte mycket i skritt,men när vi sprang med henne på stallplan,så lite markering!

Så stenen har ju gjort något,mennär bör man "öppna ögonen" för en ev hovböld?

Eller hur länge kan hon vara lite öm efter stenen?

Har aldrig råkat ut för vare sig hovböld eller sulömhet!

Tänkte att stallägaren skulle titta på henne imorgon,då hon är utbildad hovslagare!

Men tar gärna emot lite tips/råd från Er!

Sv: Öm i sulan!

Tips och råd har jag nog inte men jag sitter lite i samma sits.. Har ett sto som har tunna sulor och tyvärr på nåt vis har vridit bort nedre delen av strålen. Där har det blivit en spricka i sulan, har du sett nån spricka på din häst?
Min är halt. Jag undrar med om man bör vara orolig för böld? Sprickan är öppen, inget kommer ut. Jag ser inget skräp. Tvättar varje kväll och har behandlat med jodopax. Hon har nu gått 7 dgr halt och det minskar sakta, Ngt varm i benet.

Sv: Öm i sulan!

Stallägaren kollade våran häst idag,men hon markerar knappt längre och är absolut inte öm/reaktion för visitertång!
Sulor och stråle såg hel och fin ut,så hon har varit öm för ett stentramp!

Så pållen är på "bättringsvägen"

Liknande trådar

Hästvård Har en ponny som skoddes på fredagen, inte visade någonting på lördagen men på söndagen påväg in (från knölig och frusen hage) var han...
Svar
4
· Visningar
1 192
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i... 2
Svar
32
· Visningar
5 023
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 486
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 142
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka