vad skulle hästen välja då? Givetvis är alla hästar olika.Men tanken slog mig.Det finns bett från 100 till över 1000 kr.Var finns skillnaden för hästen mun.Tänker på material tex..titanbett mot ett vanligt.Sötmalm,kopparrullar.Det finns ju massor att välja på.Pessoa magig system,Ky rotary bit.vad passar till just min häst tänker man...En vanlig häst med med ett överbett på 3-4 mm.Vi har ett tredelar med kopparrullar.hon funkar på det,men tanken kommer är det optimala för just min häst??Jag vill ju att det ska vara så behagligt i munnen som möjligt.Med alla annonser man ser så börjar tankarna snurra ,Kanske det är bra med 3.dimensionell bett?Men slänger man pengarna i sjön,fungerar de betten bättre.Det ska vara bättre för hästen,inte för ryttaren tänker jag nu.fasen vad snurrig jag blir...Vilket bett anser ni är det bästa för en häst.En normal häst,men med ett litet överbett..Ingen häst som behöver betslas upp.vad är skillnaden mellan alla dessa bett,med tanke på material o pris..allt.alla vill väl att hästen ska ha det skönt i munnenkanske allt låter snurrigt o förvirrat.men det är jag också