Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp,Ponera att en häst skulle dö i boutulism och det visar sig att den inte är vaccinerad. Kan man ändå få ut livsförsäkringen?
Det finns ingen häst i Sverige som dött av botulism som fått 2 sprutor av grunden eller mer. Så vaccinet hjälper mot den typ av botulism som kan utvecklas i hösilage.Japp,
dessutom har jag för mig att vaccinet bara hjälper mot vissa grupper av bakterien, och därför inte ger skydd mot alla. Så även om den är vaccinerad kan den bli sjuk för att den får en grupp bakterier som inte täcks av vaccinet.
Ponera att en häst skulle dö i boutulism och det visar sig att den inte är vaccinerad. Kan man ändå få ut livsförsäkringen?
Den enda som kan svara på det är ditt försäkringsbolag.
Det finns ingen häst i Sverige som dött av botulism som fått 2 sprutor av grunden eller mer. Så vaccinet hjälper mot den typ av botulism som kan utvecklas i hösilage.
3 grundsprutor skulle det fara, fel knapp.Och vad grundar du det påståendet med? För du har nämligen fel. Häst har dött i bot efter enbart två grundsprutor.
Begriper inte hur du bara kan skriva så tvärsäkert och inte ha koll..
Jag kan däremot... För hos oss har vi haft ett sådant fall..
3 grundsprutor skulle det fara, fel knapp.
Källa SVA.
Skickade ni inte in prover på den?