Jag förstår ärligt talat inte problemet?
Det är många gånger under de åren jag hängt på buke där jag varit i sådana diskussioner, där jag inte fick ett enda gilla, även om jag hade samma åsikt som en annan som fick massor av gilla osv.
I början kanske jag brydde mig lite, men idag skiter jag fullständigt i det, det säger ingenting om mig som person ändå och jag orkar inte lägga tid eller energi på att hålla koll på vilka som gillar eller inte gillar mina inlägg. Inte riktigt så att världen går under för att en viss användare inte gillar mina inlägg.
Det är bara du själv som kan låta dig mobbas av att en viss användare inte gillar dina inlägg. Det går att vända på det, istället för att göra sig själv till ett mobbningsoffer kan man se det som så att det säger mer om den andra personen än vad det säger om en själv.
Jag har varit mobbad i skolan och när jag inte längre brydde mig om att jag blev mobbad slutade de, det var inte roligt längre när de inte fick någon reaktion. Mobbningen där sa också mer om dom än om mig.
Personligen ser jag inte gilla som ett sätt att mobbas, livet är för kort för att lägga tid och energi på de man upplever som negativa, bättre att fokusera på det positiva.