Om era katter kunde prata

Sv: Om era katter kunde prata

Gammelkatten sitter surt och kikar ut genom fönstret när det är busväder ute.. MEN man kan ALLTID stå och tjata: ÖPPNA YTTERDÖRREN NUUUUU!! För att när dörren öppnas utbrista :
- Öh.. är det BUS väder även om man går ut genom ytterdörren???? NÄE då går jag in inte ut.. :cool:

Detta kan upprepas i all oändlighet om det är skitväder flera dagar i rad... :D
 
Sv: Om era katter kunde prata

Judas: "Böööörp! Finns det mer mat? Jag behööööver mer mat!!! Vadå tjock och måste äta dietmat? Du kränker en äldre, mager kattkille nu faktiskt! Mer mat kanske?"

Lukas: "Hallåååååå! Hallåååååå! Hallåååååå!!! Ingen hemma? Jaså, är ni? Då går jag upp på övervåningen då. Hallååååå! Hallåååååå! Åh, är ni fortfarande hemma? Hmm, Hallåååååå!"

Smulan: "Heeej matte, jag lämnade en liten present åt dig under badkaret. Jaså, är den lite äcklig? Ja, jag lämnade den för några dagar sen och glömde säga till. Hmm, jag vill nog gå ut nu. Kan du snääääälla släppa ut mig?"

Några dagar senare: Judas och Lukas säger samma saker fortfarande. Smulan:" Heeej matte! Jaså orolig? Varför då? Jag var ju bara bort ett par dagar ju, det är väl ingen fara? Lodjur och räv? Nj, dem har jag inte sett alls det. Vill du ha en present, jag lämnade den i stallet den här gången?"
 
Sv: Om era katter kunde prata

DSC_8976.JPG


Svante säger:

- Jag ser att du är vaken, kliv upp och ge mig kattmjölken nu!!! (Kl 5.30)
- Släpp uuuuuut mig!
- Släpp iiiiiin mig!
- Hjälp, lill-matte drar mig i svansen (när hon i själva verket står två meter bort)
- Vadå, ni äter ju ändå inte det här (när han slickar stekflott ur stekpannan)
- Skinka, kattmjölk, skinka, kattmjölk? (när man närmar sig kylskåpet)
- Det var hunden som gjorde't!
 
Sv: Om era katter kunde prata

KL

Vette fasen vad vår lillkatt säger, men det är väldigt mycket. Och väldigt upprört. Hon har varit så arg i några dagar, går runt och jamar högt och låter skitarg. Misstänker att hon har tråkigt, har inte fått några nya leksaker på länge och storkatten vill helst slippa leka.
Bortskämda snorunge ;)
"Leka, leka, leka, leka, leka, leka, leka!!!"
"Titta här, titta på mej, tittatittatitta!"
"Kan man gå in här? Vad händer om man gör såhär? Kan jag röra den här?"
"Vad gör du, får jag prova, går den äta?"
"Kamikazee!!"

Den stora kissan säger förmodligen
"Är det redan morgon?"
"Var är min frukost/lunch/middag/mellanmål?"
"Det där? Allvarligt, driver du med mig? Lägg av, aldrig i livet att jag äter nåt sånt!"
"Aaah, så skönt! Lite längre ner, såå ja! Klia mer!"
 
Sv: Om era katter kunde prata

Detta stämmer in på min 10-månaders odåga.
"Leka, leka, leka, leka, leka, leka, leka!!!"
"Titta här, titta på mej, tittatittatitta!"
"Kan man gå in här? Vad händer om man gör såhär? Kan jag röra den här?"
"Vad gör du, får jag prova, går den äta?"
"Kamikazee!!"
Samt "Aaaaaattaaaack!!!!!!", sekunden innan det sitter en benig cremerfärgad koalabjörn runt smalbenet på mig med tänderna i knäskålen...

Och inte att förglömma: "Nu ska jag bajsa! Snart ska jag bajsa! Se när jag springer bajspringet! Men titta då, nu springer jag bajsspring, publik önskas!!!"
 
Sv: Om era katter kunde prata

"Tänkte du gå och lägga dig? Här? NU? *paus* Skulle inte tro det!"
 
Sv: Om era katter kunde prata

Den känner jag igen! Min lämnar svansen innanför, fast tror att hon börjar lära sig att hon får en vänlig puff i rumpan då och då tvärvänder och och racar in igen ;)

Eller så här då: -16 grader utomhus.

Katt: -Det är så kallt ute så jag vill gärna sitta här på tröskeln med dörren vidöppen så att jag kan spana lite utan att behöva gå ut.
 
Sv: Om era katter kunde prata

Kom på en till.

Gosekatten ligger utfläkt med magen upp och jag klappar henne medan jag tittar på tv.

- åååh så sköönt rrrrrrrrrr
Matte slutar klappa efter en evighet.
- Äh kom igen sluta inte! (hon sträcker tassen efter min hand)
Jag ignorerar.
- Slutar du så dödar jag dig! (kan förstärkas med att hon sätter vänligt men bestämt alla klor och tänderna i handen)
 
Sv: Om era katter kunde prata

"Nu ska jag bajsa! Snart ska jag bajsa! Se när jag springer bajspringet! Men titta då, nu springer jag bajsspring, publik önskas!!!"

:rofl:Det där skulle man ju vilja se en film på!
 
Sv: Om era katter kunde prata

Lilleman:
Jaja, nu har du fått en kram nu kan du släppa ner mig, jag kan faktiskt gå själv. Ååh, måste du pussas det är faktiskt lite äckligt.
Men du stopp, böj dig ner och klia mig på magen. Men hallå stanna (slänger sig framför fötterna) klia mig.
Och när du lika är uppe kan du fylla på torrfodret det där blöta är så äckligt.

Fröken Aska:
Å matte kramas och pussas och kramas och pussas men ååhh måste den där lurviga vara här...
 
Sv: Om era katter kunde prata

kl

Sessan: "Hallååååå! Hallååå! Se mig! Hallå! Här är jag! Se mig, älska mig! Hallåååå!"

*blir upplockad*

Sessan: "Nej alltså det här känns inte ALLS bra! Mycket skeptiskt till den här sortens gosande! Jag är ingen knäkatt! Eller alltså... bara när jag själv vill."
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp