"om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag tar det som en komplimang, ingen vill ju köpa en häst som de inte tycker är fin :)
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag har ett sadant bud pa min hast.
Ryttaren behover en hast for WEG och OS i Rio och min hast fyller alla krav.

Jag har tackat nej hittils. Mojligen kan jag lana ut men inte salja just nu.
Lite coolt vore det allt att vara hastagare pa sadana evenemang for som ryttare kommer jag da inte dit! :p
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Har råkat ut för det många gånger, tom fått en blank check att skriva vad jag ville ha en gång

Det är väl självklart smickrande att andra vill ha min häst :D
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Om ni fundera på att sälja eran häst men ni var i valet och kvalet kring det men ni har inte satt ut någon annons utan bara pratat lite med de närmste.
Och en utomstående, som ni inte har så mycket kontakt med eller ingen kontakt alls med, kontaktar er och säger att "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."


HUr skulle eran reaktion bli av detta?
Positiv? negativ? Varför?

Nyfiken! ;)
Jag skulle bli lite förnärmad först men samtidigt om jag visste att personen är en bra hästmänniska sku man väl börja fundera på det. Då vet man vart hästen hamnar och kanske man kan komma och hälsa på om det är någon halvt bekant. Då skulle jag slippa sätta ut annons och få en massa konstiga svar.

Precis den frågan fick jag av min instruktör, när han första gången såg min connemaraponny.
Han var överförtjust i hästen, och sade det flera gånger. Och när ridpasset var slut sade han också att "hittar du en till likadan, så säg till mig!"

Jag tog det som rent beröm över den fina ponnyn, kände mig inte alls pressad att sälja.
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag förstår inte alls varför du skulle bli förnärmad. Frågan är väl fri. Jag har fått förfrågningar om vi var intresserade av att sälja hästen. Det är väl inget konstigt med det:confused:
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

du har ju fått ett guldsvar ju?! Jag hade blivit jätteglad över en sån kommentar, och sett det som en verklig bonus att veta att ngn sån person (som jag förstått dig verkar vara en jättebra sådan) ville köpa min häst om dagen skulle infinna sig då jag behövde sälja den !? snacka om guld som sagt, du skulle slippa lägga den på annons och försöka bedöma kreti och pleti i fråga om gott hem osv, och hade då kunnat vända dig till denna person i första läge!
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag har inte haft tanken att sälja men likväl står det folk i kö för att köpa båda. Jag uppskattar att mina hästar är populära och det ger också en trygghet ifall det skulle gå åt fanders. Bra folk som kan ta över och ta vara på hästarna. Eftersom jag dessutom fött upp dom och utbildat dom blir det ju också en bekräftelse på att jag gjort rätt ;)
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag skulle enbart se det som en komplimang att min häst marknadsför sig självt ;) Dessutom slipper man visa för en jäkla massa spekulanter och svara på mejl och telefonsamtal om man har tur och hittar rätt direkt. Har man gemensamma kontakter kan man lätt få koll på vad det är för person också. Jag ser som sagt bara fördelar.

Jag köpte min häst så, av en kompis förvisso så det räknas väl inte. Har även haft en i stallet som var intresserad av min häst, men jag vet ju hur hennes syn på träning är så det är inte ens diskutabelt att sälja dit oavsett bud...
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag tar det som en positiv sak, min Vet sa det till mig, jag blev superglad :)
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag hade blivit väldigt smickrad och tolkat det som att jag har en fin häst.
Sedan kanske det inte hade varit lika roligt om det hade varit en person som jag visste saknade både blick och ridkunskaper.
Då hade det liksom inte vägt lika tungt..

Men om jag funderade på att sälja och det var en vettig människa så hade jag ju hellre sålt till denna än till en helt okänd person.
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag hade tagit det på ett positivt sätt.

Det är många som har sagt det om min valack, men han är inte till salu. ;)
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Jag har vid två tillfällen fått frågan om mitt fullblod är till salu.

Första gången var det en tjej som red hästen för tränare än gång i veckan, vette fan egentligen varför då hon oftast satt & grinade i slutet av lektionen för att hästen inte gjorde som hon ville. (Duktig ryttare, men jävligt envis & röd fullblodskille). Vi sa så klart "han är inte till salu & kommer aldrig att bli"

Andra gången var när vi kom på en tävling, ponnymorsa går över stallplanen ser hästen vänder om & går med bestämda steg fram & frågar om han är till salu.

Samma svar igen - inte till salu.

Jag blir bara smickrad, betyder ju att jag har fin häst.
 
Sv: "om du säljer hästen så vill jag gärna köpa den."

Har hänt mig också. En tränare (mycket känd sådan) jag red för sa till mig att "satan vad han hoppar, hade han bara varit 10 cm högre hade jag köpt honom på studs" (han var bara 158 hög).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 140
Senast: mamman
·
Hästvård Har en häst av större kallblodsras som dom senaste åren haft problem med klåda. Han är under fortsatt utredning av veterinär som är...
Svar
17
· Visningar
1 817
Senast: maddie202
·
Hästmänniskan Jag har en häst jag haft i 9 år. Hon blir 17 år i år. Hon var perfekt för mig de första åren då jag föredrog att rida i skogen och rida...
Svar
11
· Visningar
2 637
Senast: Vitavi
·
Hästmänniskan Jag och min syster har för ett tag sen börjat leta vår första egna ponny, men det har tyvärr inte gått så bra hittills. Det var från...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
15 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp